"Χρόνο με το χρόνο το εκθεσιακό "δίδυμο" Philoxenia - Hotelia αναβαθμίζεται". Με αυτήν την φράση ο πρόεδρος της ΔΕΘ - HELEXPO Τάσος Τζήκας, άνοιξε την ομιλία του για την παρουσίαση της 34ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia και της Διεθνούς Έκθεσης Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Hotelia, που εγκαινιάζει αύριο Παρασκευή η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.
Οι δύο εκθέσεις αποτελούν σημείο αναφοράς του τουριστικού και ξονοδοχειακού κλάδου, όπως είπε ο κ. Τζήκας, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου. Ειδικά φέτος η Philoxenia φαίνεται πως καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, περιμένοντας επισκέπτες από 47 χώρες. Τιμώμενες περιοχές της φετινής διοργάνωσης είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Λέσβος.
Για τρεις μέρες, από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το εκθεσιακό "δίδυμο" συγκεντρώνει το σύνολο της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και συμμετοχές από εκθετών από 22 χώρες, όπως ανέφερε ο πρόεδρος.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ - HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης, σημείωσε ότι στο hosted buyers πρόγραμμα είναι προσκεκλημένοι περισσότεροι από 110 εμπορικοί επισκέπτες, με 3.500 προκαθορισμένα ραντεβού, μόνο με τους εκθέτες της Philoxenia, ενώ επιπλέον 85 hosted buyers έρχονται στη Hotelia για να πραγματοποιήσουν ακόμη 600 ραντεβού.
Οι εκθέτες της Philoxenia είναι περίπου 415 (έναντι 400 πέρσι) και της Hotelia 200. Μεταξύ των εκθετών περιλαμβάνονται οι 13 Περιφέρειες της χώρας, ο ΕΟΤ, το υπουργείο Πολιτισμού, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής μαζί με τουριστικές start-ups, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, αλλά και σημαντικοί θεσμικοί φορείς: ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, HAPCO, ΠΟΞ, κ.ά.
Σημειώνεται, ότι πέρσι οι επισκέπτες του τουριστικού εκθεσιακού "διδύμου" Philoxenia-Hotelia είχαν ανέλθει σε 20.000, σύμφωνα με τον κ.Ποζρικίδη.
Η έκθεση Hotelia
Στη Hotelia, η ενότητα All About Cafe, είναι αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ και περιλαμβάνει Workshops, το "The CupTasting Spot", με γευσιγνωσία ειδών καφέ από διάφορες χώρες και το "Art Throwdown Competition", που είναι μια επίδειξη της τέχνης του Latte, μέσα από ένα φιλικό διαγωνισμό δεξιοτεχνίας.
Η ενότητα All About Gastronomy αποτελεί τη "νόστιμη" γωνιά της έκθεσης, με προβολή των πιο σύγχρονων λύσεων εστίασης, μέσα από ποιοτικά ελληνικά προϊόντα.
Το DPOINT SPACES είναι μία καινοτόμα εκδήλωση αρχιτεκτονικής και διακόσμησης ξενοδοχείων, που περιλαμβάνει φέτος το Easy Hospitality Project και το Glamping Concept, που αποτελεί μία νέα τάση στον τουρισμό, η οποία φέρνει την πολυτέλεια στην ύπαιθρο.
Τουρισμός 55+
Στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων της Philoxenia περιλαμβάνεται το διεθνές συνέδριο της έκθεσης, με θέμα:
"Tουρισμός 55+: Μοχλός ανάπτυξης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου". Είναι προγραμματισμένο για το Σάββατο 10 Νοεμβρίου (10πμ-4μμ), με συνδιοργανωτές τη ΔΕΘ-HELEXPO και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.
Τιμώμενη περιφέρεια η Δυτική Ελλάδα και τιμώμενη περιοχή η Λέσβος
Τιμητική χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, την απόφαση των διοργανωτών να είναι τιμώμενη περιφέρεια η Δυτική Ελλάδα: "Αναγνωρίζεται, επιβραβεύεται μια πολιτική που αποφέρει ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα στην τουριστική ανάπτυξη, το εισόδημα, την τοπική οικονομία και το μέλλον και στις τρεις περιφερειακές ενότητες", είπε ο κ.Κατσιφάρας και πρόσθεσε ότι "η Δυτική Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις περιοχές της χώρας που αναπτύσσουν σημαντική δυναμική κερδίζοντας συνεχώς έδαφος στην εγχώρια και διεθνή αγορά".
Με τη σειρά του ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Λέσβου, Κωνσταντίνος Αστυρακάκης, υπογράμμισε τις στενές σχέσεις του νησιού με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ πρότεινε την εκκίνηση μίας εκ των δύο υφιστάμενων επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών Καβάλας - Λέσβου από τη Θεσσαλονίκη, ώστε η πόλη να συνδεθεί εκ νέου με το νησί.
Στην συνεχή ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της Philoxenia αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, υπογραμμίζοντας και την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας κατά 10% ετησίως. Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι από τη Philoxenia θα ξεκινήσει το Food Truck της Μακεδονικής Κουζίνας, ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα που θα προβάλλει τη μακεδονική γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα σε όλη την Ευρώπη.
Εκτός από τη γαστρονομία, όμως, φέτος η Περιφέρεια θα δώσει έμφαση και στον Οινοτουρισμό, διοργανώνοντας μια διαπεριφερειακή ημερίδα με σχετικό θέμα.
Για συστηματικές προσπάθειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στο μέτωπο της τουριστικής προβολής έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Κώστας Καρπέτας, που ανέφερε ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η Δυτική Ελλάδα πέτυχε αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 73% και των διανυκτερεύσεων κατά 51%.
Την "ωρίμανση της Philoxenia, παράλληλα με την ωρίμανση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού", υπογράμμισε, από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας, τονίζοντας, πως ο δήμος Θεσσαλονίκης δίνει τα τελευταία χρόνια δυναμικό "παρών" στη διοργάνωση.
Στη συνεχή άνοδο της Philoxenia αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος, σημειώνοντας πως ζητούμενο είναι να βελτιώνεται κάθε χρόνο το επίπεδο των ξένων αγοραστών.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου