Ποια είναι τα δικαιώματα υγειονομικής περίθαλψής μου στην Ελλάδα; Πού μπορώ να ενημερωθώ και να λάβω εξειδικευμένη ψυχοκοινωνική φροντίδα και υποστήριξη στη Θεσσαλονίκη; Από πού μπορώ να πάρω φάρμακα δωρεάν, κατόπιν συνταγογράφησης γιατρού;
Απαντήσεις σε ερωτήματα ζωτικής ανάγκης, που θέτουν καθημερινά σε υπηρεσίες και φορείς, πρόσφυγες και μετανάστες, επιχειρούν να δώσουν δύο ενημερωτικοί οδηγοί -ένας για υπηρεσίες υγείας και ένας για την πρόσβαση σε κοινωνικές υπηρεσίες στη Θεσσαλονίκη- που εκδόθηκαν σε τέσσερις γλώσσες στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής "Local Alliance for Integration" (LION) του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, με συντονιστή την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας και εταίρους, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης, την MKO PRAKSIS, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου (EPLO), την CMT Prooptiki, και την ΑμΚΕ Συν-ειρμός.
Οι οδηγοί μοιράστηκαν σήμερα στους συμμετέχοντες σε ενημερωτική εκδήλωση πάνω σε θέματα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και κοινωνικής φροντίδας, που διοργανώθηκε στον πολυχώρο «Οικόπολις» από τους εταίρους του ευρωπαϊκού προγράμματος, το οποίο στοχεύει στην ένταξη των Υπηκόων Τρίτων Χωρών (Υ.Τ.Χ.) στις τοπικές κοινωνίες.
Όπως ανέφεραν οι συμμετέχοντες, το βασικότερο πρόβλημα για τους Υ.Τ.Χ. αποτελεί η έκδοση Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και η πρόσβαση στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Πολλοί μάλιστα, έκαναν λόγο για ανεπάρκεια στη διαπολιτισμική διαμεσολάβηση στα νοσοκομεία, κάτι που εμποδίζει πολλούς πρόσφυγες και μετανάστες να μεταβούν μόνοι τους σε υπηρεσίες υγείας και να εξαρτώνται από υπηρεσίες διερμηνείας που παρέχουν οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
Οι συμμετέχοντες ζήτησαν την ανάρτηση πινακίδων και σε άλλες γλώσσες στα νοσοκομεία και γενικότερα την καταπολέμηση στερεοτύπων και διακρίσεων στον χώρο της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας.
Για τον λόγο άλλωστε αυτόν, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα LION, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (2014-2020) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διάρκειας 24 μηνών, επιδιώκει να αναδείξει παρούσες ανάγκες και ελλείψεις, δημιουργώντας μια πλατφόρμα διαβουλεύσεων τόσο για τους τοπικούς φορείς όσο και για τους υπηκόους τρίτων χωρών, μέσω μιας σταδιακής διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει:
1.Συνεδριάσεις διαβουλεύσεων, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία και στις δύο ομάδες-στόχους να εκφράσουν τις ανάγκες τους και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
2.Δημιουργία και διανομή ενημερωτικού υλικού σύμφωνα με τις συνεδριάσεις των διαβουλεύσεων.
3.Οργάνωση ημερών πληροφόρησης.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου