Πού είναι ο ανταγωνισμός στις τιμές των καυσίμων; Γιατί δεν υπάρχει; Τι «παίζει» στο εξωτερικό;
Ποια βενζινάδικα είναι φθηνότερα; Είναι η τιμή συνάρτηση της φίρμας του βενζινάδικου ή της πολιτικής του πρατηριούχου; Και τελικά γιατί δεν βλέπουμε τις μεγάλες εταιρείες να ανταγωνίζονται ώστε να ωφελούμαστε από τις τιμές;
Πως λειτουργεί η αγορά καυσίμων στην Ελλάδα; Θα περίμενε κανείς πως οι μεγάλες φίρμες καυσίμων θα είχαν και ένα τμήμα μάρκετινγκ που στην προσπάθειά του να φέρει πελάτες θα έμπαινε στον κόπο να κάνει τις τιμές πιο ανταγωνιστικές και άρα χαμηλότερες.
Γενικά οι προσφορές που βλέπουμε στα καύσιμα είναι περιορισμένες μόνο σε μία ή δύο διεθνείς φίρμες καυσίμου και είναι πάντοτε δευτερεύουσες. Δηλαδή μειωμένη τιμή σε ένα συνήθως ακριβότερο είδος καυσίμου, όπως η 100άρα στην τιμή της 95άρας για μια μέρα, ή πόντοι και άλλα παράπλευρα οφέλη, που όμως δεν μειώνουν την τιμή στο πρατήριο.
Έτσι ο ανταγωνισμός μένει στους πρατηριούχους που πρέπει από τα δικά τους περιθώρια κέρδους να «παίξουν» με τις τιμές ώστε να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες στις αντλίες τους. Και σε αυτό το επίπεδο τα περιθώρια είναι πολύ μικρά. Με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός στην αγορά καυσίμων να έχει ελάχιστη διαφορά, και οι τιμές να δείχνουν περισσότερο το αποτέλεσμα συνεννόησης παρά ανταγωνισμού.
Τι συμβαίνει όμως στην υπόλοιπη Ευρώπη; Ο ανταγωνισμός σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Η. Βασίλειο είναι πολύ έντονος. Σε κάθε διακύμανση προς τα πάνω της τιμής του πετρελαίου, οι καταναλωτές περιμένουν να δουν ποιες εταιρείες θα απορροφήσουν την αύξηση για το μεγαλύτερο διάστημα και ποιες όχι, και φυσικά προτιμούν τις πρώτες. Οι εταιρείες μάλιστα κάνουν και ανάλογες ανακοινώσεις κάθε φορά για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Το ίδιο συμβαίνει στα τριήμερα, τις αργίες και τις γιορτές. Όταν οι εταιρείες ξέρουν ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης, είναι προς όφελός τους να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας. Και αυτό το πετυχαίνουν με προσφορές 2, τριών ή και περισσότερων λεπτών στο λίτρο (ώστε να σπρώξουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση). Κερδίζουν έτσι όλοι.
Και φυσικά υπάρχουν συνδυαστικές ενέργειες με πόντους και άλλα που όμως έχουν ως όφελος μερικά λεπτά του ευρώ μείωση ανά λίτρο. Ο ανταγωνισμός έτσι κάνει τα καύσιμα πραγματικά φθηνότερα. Τον μήνα του Νοεμβρίου στο Η. Βασίλειο μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ (που πουλάει και καύσιμα) προσέφερε στους πελάτες της μέχρι και 25 λεπτά μείωση στο λίτρο, σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες. Φυσικά ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος και έτσι στο σύνολό τους τα καύσιμα το Νοέμβριο ήταν φθηνά.
Στην Ελλάδα τι γίνεται; Που είναι ο ανταγωνισμός που θα καταστήσει τα καύσιμα φθηνότερα; Εσείς τι διαφορές βρίσκετε ανάμεσα σε διαφορετικές φίρμες; Και τελικά είναι οι φίρμες ή τα πρατήρια που συμμετέχουν στον ανταγωνισμό; Μήπως θα μπορούσε να ήταν καλύτερα; Και πώς;
Μας κοινοποιήθηκε από το ειδικό στο αυτοκίνητο autotriti.gr
Ποια βενζινάδικα είναι φθηνότερα; Είναι η τιμή συνάρτηση της φίρμας του βενζινάδικου ή της πολιτικής του πρατηριούχου; Και τελικά γιατί δεν βλέπουμε τις μεγάλες εταιρείες να ανταγωνίζονται ώστε να ωφελούμαστε από τις τιμές;
Πως λειτουργεί η αγορά καυσίμων στην Ελλάδα; Θα περίμενε κανείς πως οι μεγάλες φίρμες καυσίμων θα είχαν και ένα τμήμα μάρκετινγκ που στην προσπάθειά του να φέρει πελάτες θα έμπαινε στον κόπο να κάνει τις τιμές πιο ανταγωνιστικές και άρα χαμηλότερες.
Γενικά οι προσφορές που βλέπουμε στα καύσιμα είναι περιορισμένες μόνο σε μία ή δύο διεθνείς φίρμες καυσίμου και είναι πάντοτε δευτερεύουσες. Δηλαδή μειωμένη τιμή σε ένα συνήθως ακριβότερο είδος καυσίμου, όπως η 100άρα στην τιμή της 95άρας για μια μέρα, ή πόντοι και άλλα παράπλευρα οφέλη, που όμως δεν μειώνουν την τιμή στο πρατήριο.
Έτσι ο ανταγωνισμός μένει στους πρατηριούχους που πρέπει από τα δικά τους περιθώρια κέρδους να «παίξουν» με τις τιμές ώστε να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες στις αντλίες τους. Και σε αυτό το επίπεδο τα περιθώρια είναι πολύ μικρά. Με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός στην αγορά καυσίμων να έχει ελάχιστη διαφορά, και οι τιμές να δείχνουν περισσότερο το αποτέλεσμα συνεννόησης παρά ανταγωνισμού.
Τι συμβαίνει όμως στην υπόλοιπη Ευρώπη; Ο ανταγωνισμός σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Η. Βασίλειο είναι πολύ έντονος. Σε κάθε διακύμανση προς τα πάνω της τιμής του πετρελαίου, οι καταναλωτές περιμένουν να δουν ποιες εταιρείες θα απορροφήσουν την αύξηση για το μεγαλύτερο διάστημα και ποιες όχι, και φυσικά προτιμούν τις πρώτες. Οι εταιρείες μάλιστα κάνουν και ανάλογες ανακοινώσεις κάθε φορά για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Το ίδιο συμβαίνει στα τριήμερα, τις αργίες και τις γιορτές. Όταν οι εταιρείες ξέρουν ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης, είναι προς όφελός τους να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας. Και αυτό το πετυχαίνουν με προσφορές 2, τριών ή και περισσότερων λεπτών στο λίτρο (ώστε να σπρώξουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση). Κερδίζουν έτσι όλοι.
Και φυσικά υπάρχουν συνδυαστικές ενέργειες με πόντους και άλλα που όμως έχουν ως όφελος μερικά λεπτά του ευρώ μείωση ανά λίτρο. Ο ανταγωνισμός έτσι κάνει τα καύσιμα πραγματικά φθηνότερα. Τον μήνα του Νοεμβρίου στο Η. Βασίλειο μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ (που πουλάει και καύσιμα) προσέφερε στους πελάτες της μέχρι και 25 λεπτά μείωση στο λίτρο, σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες. Φυσικά ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος και έτσι στο σύνολό τους τα καύσιμα το Νοέμβριο ήταν φθηνά.
Στην Ελλάδα τι γίνεται; Που είναι ο ανταγωνισμός που θα καταστήσει τα καύσιμα φθηνότερα; Εσείς τι διαφορές βρίσκετε ανάμεσα σε διαφορετικές φίρμες; Και τελικά είναι οι φίρμες ή τα πρατήρια που συμμετέχουν στον ανταγωνισμό; Μήπως θα μπορούσε να ήταν καλύτερα; Και πώς;
Μας κοινοποιήθηκε από το ειδικό στο αυτοκίνητο autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου