ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Ποια ηλεκτρονικά έκαναν τα αυτοκίνητα χειρότερα;

Αλήθεια, υπάρχει τεχνολογία που αντί να κάνει τα αυτοκίνητα καλύτερα, τα έκανε χειρότερα; Ποια τεχνολογική εξέλιξη σας έκανε να βρίζετε τα καινούργια και να νοσταλγείτε τα παλιότερα μοντέλα;

Όταν το ABS αποφασίστηκε ότι θα είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα σχεδόν 15 χρόνια πριν, είχε γίνει χαμός. Πόσοι έλεγαν ότι είναι επικίνδυνο, ότι παίρνει από τον έλεγχο του οδηγού τα φρένα; Πόσοι έλεγαν ότι δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο οι ίδιοι στο να ξεμπλοκάρει τους τροχούς και να «επιστρέφει» το τιμόνι στον οδηγό; Και πόσα άλλα είχαν ειπωθεί, πόσοι είχαν ζητήσει να υπάρχει κουμπί που να το απενεργοποιεί και άλλα τέτοια. Χαμός.

Χαμός είχε γίνει και με το ESP, ειδικά σε αυτοκίνητα που οι κατασκευαστές αποφάσισαν ότι δεν θα απενεργοποιείται πλήρως. Και μετά ήρθαν τα τιμόνια. Πήγαμε από υδραυλικά σε ηλεκτρικά, και φυσικά πέρασε μία περίοδος που το τιμόνι ήταν σαν χειριστήριο παιχνιδομηχανής. Καμία επιστροφή, καμία πληροφόρηση στον οδηγό για το που κοιτούν οι τροχοί και τι βρίσκεται από κάτω τους.

Αυτό φυσικά δεν ήταν παράλογο και ακόμη και σήμερα, παρόλη τη σημαντική βελτίωση, πολλοί αναπολούν την εποχή του υδραυλικού, κι ας ήταν βαρύτερο και έκαιγε πιο πολύ καύσιμο.

Αυτό που όμως κανείς δεν φαίνεται να έχει ξεπεράσει, είναι η αντικατάσταση της ντίζας του γκαζιού με ηλεκτρική. Το «throttle-by-wire» όπως λέγεται, στα ελληνικά μεταφράζεται ακριβώς στο αντίθετο από αυτό που σημαίνει. Δηλαδή δεν γίνεται μέσω «σύρματος» (wire) αλλά μέσω ηλεκτρικού/ηλεκτρονικού καλωδίου (wire), δηλαδή δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση του πεντάλ με την πεταλούδα. Αντίθετα η πεταλούδα ανοίγει όσο της πει το «πρόγραμμα» που τρέχει η μονάδα ελέγχου.

Γιατί τόση πολυπλοκότητα; Απλά για τον έλεγχο της κατανάλωσης και των ρύπων. Εσύ μπορεί να πατάς σανίδα το γκάζι, αν το μοτέρ όμως υποχρεώνεται να λειτουργήσει έτσι ώστε να παράγει υψηλούς ρύπους, τότε το γκάζι μετριάζεται μέχρι να φτάσει ο κινητήρας τις ωφέλιμες στροφές. Είναι αυτό το «πνίξιμο» του μοτέρ μετά από κάθε αλλαγή (που πέφτουν οι στροφές). Εκεί που πατάς και δεν γίνεται τίποτα. Και φυσικά σε σχέση με τη ντίζα, η διαφορά είναι τεράστια, οπότε ακόμη και σήμερα μιλάμε για απόκριση, δύναμη, ή ακόμη και ασφάλεια.

Ισχύει κάτι από αυτά; Ή είναι συνήθεια όπως το τιμόνι; Εσείς ακόμη βρίζετε για την αλλαγή που επέφερε κάποια τεχνολογία; Ποια; Και τελικά πόσο ενοχλητικό είναι το ηλεκτρονικό γκάζι;


Μας κοινοποιήθηκε από autotriti.gr

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video