ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Στην «αντεπίθεση» η ΕΕΦ για τους διαγωνισμούς και τις αλλαγές στη Φυσική

Προσβλητικά σχόλια ,διαδικτυακές και έντυπες προσβολές έχει δεχθεί το τελευταίο διάστημα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών και κυρίως το προεδρείο της.
Στόχος-όπως όλα δείχνουν- οι διαγωνισμοί φυσικής σε όλες τις σχολικές βαθμίδες που διοργανώνει εδώ και χρόνια η Ένωση.

Το πιο πρόσφατο «κρούσμα» είναι σύμφωνα με τον Πρόεδρο  της ΕΕΦ Στράτο Θεοδοσίου, τα ηλεκτρονικά μηνύματα σε διευθύνσεις Δημοτικών Σχολείων που προέρχονταν από «άλλο σωματείο» και αμφισβητούσαν την έγκριση του ΥΠΠΕΘ στη διεξαγωγή του 7ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής Δημοτικού 2019.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Προεδρείο της ΕΕΦ τοποθετήθηκε δημόσια με επιστολή του στις προτάσεις προγράμματος Σπουδών Φυσικής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, χαρακτηρίζοντάς τις  άτολμες, ημιτελείς και αποσπασματικές.


Άτολμες, ημιτελείς  και αποσπασματικές χαρακτηρίζει η Ενωση Ελλήνων Φυσικών τις   προτάσεις του  Προγράμματος  Σπουδών στη Φυσική , του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Πρόσφατα, πριν δύο εβδομάδες περίπου, το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και θρησκευμάτων ανακοίνωσε τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020. Τα Προγράμματα Σπουδών στηρίζονται στη δομή της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου, όπως έχει εξαγγελθεί στις 3/9/2018, βασικό στοιχείο της οποίας είναι οι τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού με ένα κοινό εξεταζόμενο εξάωρο μάθημα σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού και τρία εξάωρα μαθήματα διαφορετικά για κάθε Ομάδα Προσανατολισμού.
Ένα από τα μαθήματα για τα οποία ανακοινώθηκε νέο Πρόγραμμα Σπουδών («ο καθορισμός της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και οι σχετικές οδηγίες θα ακολουθήσουν») είναι και η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου.
Ενόψει της αλλαγής που είχε εξαγγελθεί,  η Ε.Ε.Φ., ως ο επίσημος σύμβουλος της πολιτείας για θέματα Φυσικής, προέβη έγκαιρα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να επιδώσει στο Υ.Π.Ε.Θ. πρόταση για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Οι ενέργειες αυτές περιελάμβαναν τη συγκρότηση εισηγητικής ομάδας εργασίας, τη διοργάνωση ημερίδας, τη σύγκληση στρογγυλού τραπεζιού συζήτησης με διευρυμένη σύνθεση, τον δημόσιο διάλογο μέσα από τις νέες τεχνολογίες και άλλα. Η πρόταση αυτή αφού κατατέθηκε αρμοδίως, δημοσιοποιήθηκε με πολλούς τρόπους.
Κατόπιν της προαναφερθείσας ανακοίνωσης επανερχόμαστε προκειμένου να συνεισφέρουμε, τώρα, με την κριτική μας επί του νέου Προγράμματος Σπουδών. Η κριτική μας γίνεται καλόπιστα και με την πρόθεση να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε στην προσπάθεια της πολιτείας για ένα καλύτερο Σχολείο ως το θεμέλιο μιας καλύτερης κοινωνίας.
Θεωρούμε, κατ΄ αρχή, θετικό βήμα και μόνο την αναγνώριση, από την πολιτεία, πως απαιτούνται αλλαγές. Μάλιστα σε ό,τι αφορά τη Φυσική οι προσθήκες που γίνονται (Ηλεκτρομαγνητισμός και Ηλεκτρομαγνητική Επαγωγή) είναι επιβεβλημένες και είχαν προταθεί από εμάς.
Παρόλα τα θετικά, αξία έχει να επισημάνουμε τα ουσιώδη προς την κατεύθυνση της επιτυχίας του εγχειρήματος στο πεδίο της γνώσης της επιστήμης και στην ανταπόκριση προς τα αιτήματα και τους στόχους της εκπαιδευτικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας. Έτσι:
Οι προτεινόμενες αλλαγές κρίνονται ημιτελείς, διότι δεν επεκτείνονται και στις δύο άλλες τάξεις του Λυκείου όπου απαιτούνται τροποποιήσεις, όχι ευρείας κλίμακας, οι οποίες θα αντιμετώπιζαν το πρόβλημα της αποσπασματικότητας της ύλης, της ασυνέχειας των εννοιών και θα εξασφάλιζαν την υποστήριξη των αλλαγών που γίνονται στη Γ΄ Λυκείου. Επιτρέψτε μας να υποστηρίξουμε την άποψη μας με την απλή παρομοίωση κάποιου που αντικαθιστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου του με άλλον ισχυρότερο, αλλά δεν φροντίζει ταυτόχρονα να αλλάξει αντίστοιχα τις αναρτήσεις και τα φρένα, με άλλα καλύτερα.
Κρίνονται επίσης ως άτολμες, διότι επεκτείνουν την ύλη μόνο σε ένα πεδίο που έλλειπε αδικαιολόγητα έως τώρα και αποφεύγουν ένα ευρύ, πλήρη και σύγχρονο εμπλουτισμό της ύλης. Για παράδειγμα οι μαθητές δεν θα μαθαίνουν κάτι για απλά ηλεκτρονικά ή τη σύγχρονη φυσική και τα εναλλασσόμενα ρεύματα. Βέβαια μια συνηθισμένη απάντηση σε αυτό είναι πως δεν θα επαρκούσε ο διδακτικός χρόνος. Στο σημείο αυτό βρίσκεται μια μεγάλη παθογένειά μας, την οποία οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε. Εμείς ισχυριζόμαστε πως το γνωστικό αντικείμενο πρέπει να διευρυνθεί και αυτό εύκολα αντιμετωπίζεται εντός του εξαγγελθέντος διδακτικού χρόνου,  αν η διδακτική προσέγγιση γίνει εννοιοκεντρική (σε αντίθεση με την άκρατη μεθοδολογία ασκήσεων και τη στόχευση στις εξετάσεις) και αν η μαθησιακή διαδικασία δώσει ρόλο στους μαθητές βγάζοντας τους από το ρόλο του μόνιμου παθητικού δέκτη. Εδώ βέβαια αρχίζει μια άλλη – μεγάλη – συζήτηση που δεν είναι το αντικείμενο αυτής της κριτικής.
Τέλος, θα λέγαμε πως είναι αποσπασματική, διότι λειτουργεί στη σκέψη πως όλα τα υπόλοιπα γίνονται σωστά και αρκεί μια αλλαγή ύλης (έστω τολμηρή και πλήρης) για να μετατραπεί η λειτουργία της Γ’ Λυκείου – και των άλλων τάξεων - από προβληματική σε υποδειγματική. Οφείλουμε να επισημάνουμε πως η πολιτεία, η οποία – ενδεχομένως ορθά - κρατά συγκεντρωτικά στα χέρια της το εκπαιδευτικό μας σύστημα, οφείλει να αφουγκραστεί την κριτική μας, να συνεργαστεί με όλους τους αρμοδίους φορείς και να προχωρήσει σε ολοκληρωμένες, ρηξικέλευθες και καλύτερα στοχευμένες αλλαγές._

ΤΟ ΔΙΟΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ  Ε.Ε.Φ



Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη σήμερα ο 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικών Δημοτικού 2019, στον οποίο συμμετείχαν 850 σχολεία από όλη την Ελλάδα και 39.000 μαθητές Ε΄ και Στ΄ τάξης.
Η ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού παρεμποδίστηκε από χθεσινό παραπλανητικό και κακόβουλο μήνυμα "συναδέλφων" άλλου σωματείου, οι οποίοι απέστειλαν σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία ηλεκτρονικό μήνυμα με το οποίο αμφισβητούσαν την έγκριση του ΥΠΠΕΘ, η οποία δόθηκε προ πέντε μηνών! Αυτό έσπειρε αμφιβολίες στις διευθύνσεις των σχολείων και χρειάστηκε να δοθούν απαραίτητες διευκρινίσεις τόσο από την Ε.Ε.Φ. όσο και από τις Δ.Π.Ε. κάθε περιοχής. 
Η άκρως αντιδεοντολογική και προσβλητική συμπεριφορά, η απαξίωση προς τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ και του ΙΕΠ που ενέκριναν τον διαγωνισμό και η έλλειψη σεβασμού απέναντι στους συναδέλφους και τους χιλιάδες μαθητές, τους κόπους, τις αγωνίες, την επιθυμία να διαγωνιστούν, κρίνεται απόλυτα καταδικαστέα!
Καθώς εκκρεμεί η έγκριση από πλευράς ΥΠΠΕΘ του διαγωνισμού της Ε.Ε.Φ. για Γυμνάσιο και Λύκειο, ενώ έχει δοθεί στον άλλο φορέα, παρά την αρχική γνωμοδότηση για αποχή τοποθέτησης από πλευράς ΥΠΠΕΘ (όπως επισυνάπτεται), παρακαλώ θερμά να αποκατασταθεί αυτή η αδικία. 
Ευελπιστούμε στην δίκαιη παρέμβαση σου για την άμεση έγκριση του διαγωνισμού για τα σχολεία Δ.Ε. αλλά και στην καυτηρίαση της χθεσινής αντιπαιδαγωγικής συμπεριφοράς και μάλιστα από μέλη Δ.Ε.Π. που έχουν ως αποστολή να διδάσκουν τους αυριανούς επιστήμονες και να προσφέρουν εκτός από τα γνωστικά μαθήματα και μαθήματα ήθους!
Με ειλικρινή εκτίμηση
και συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Στράτος Θεοδοσίου
Πρόεδρος Ε.Ε.Φ.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video