ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Μεγάλη αλλά κατακερματισμένη η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων

Μεγάλη αλλά κατακερματισμένη η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων

Μπορεί μια από τις πλέον πολύκροτες υποθέσεις που κλήθηκε να χειριστεί το μακρινό 2006 η Επιτροπή Ανταγωνισμού να ήταν το «καρτέλ του γάλακτος», όπου εμπλέκονταν πολλές εκ των κορυφαίων γαλακτοβιομηχανιών, όμως από τότε πολλά έχουν αλλάξει.

 Ο «πόλεμος των τιμών» που ξεκίνησε από το 2009, η μείωση της ζήτησης λόγω κρίσης, κυρίως σε γάλα και γιαούρτι, οι εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες που ακολούθησαν ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η «Μαρινόπουλος» και δευτερευόντως η «Βερόπουλος», με τους προμηθευτές αναγκαστικά να ακολουθούν, έχουν αλλάξει δραματικά το τοπίο σε σύγκριση με 13 χρόνια πριν. Πλέον, ο βαθμός συγκέντρωσης της αγοράς είναι μικρός, καθώς οι πέντε μεγαλύτεροι παίκτες κάνουν μόλις το 40% του συνολικού τζίρου της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σε μια αγορά που το συνολικό μέγεθός της υπολογίζεται σε τρία δισεκατομμύρια ευρώ και σε αυτήν συγκαταλέγονται το τυρί (51% του συνόλου), το γάλα (25%), το γιαούρτι (17%), τα βρεφικά γάλατα σε σκόνη (3%), το βούτυρο (2%) και οι κρέμες γάλακτος (επίσης 2%), την πρώτη θέση κατέχει η FrieslandCampina Hellas με μερίδιο αγοράς, ως προς τις πωλήσεις της σε αξία στα σούπερ μάρκετ, το 2018, σύμφωνα με την IRI, στο 11,2%. Στη δεύτερη θέση του συνόλου της αγοράς γαλακτοκομικών με μερίδιο 8% βρίσκεται η Optima (της οικογένειας Παντελιάδη), αντλώντας τη δύναμή της από τα τυροκομικά προϊόντα, με ισχυρή παρουσία τόσο στη φέτα με το σήμα «Ηπειρος» όσο και στα κίτρινα τυριά. Το τυρί άλλωστε αποτελεί στην ουσία μια αγορά 1,5 δισ. ευρώ η οποία δεν υπέστη σημαντικές απώλειες στη διάρκεια της κρίσης. Περίπου το ήμισυ της κατηγορίας των τυριών καταλαμβάνει η φέτα, προϊόν που αυξάνει τη μέση τιμή πώλησης αλλά έχει ισχυρή προοπτική και σε αγορές εκτός Ελλάδας. Δεν είναι τυχαίο ότι η FrieslandCampina Hellas, η οποία στην κατηγορία των κίτρινων τυριών κατέχει την πρωτιά με μερίδιο 16,6%, επιθυμεί να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της φέτα μέσω εξαγοράς εταιρείας που δραστηριοποιείται στο εν λόγω προϊόν. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η ΔΕΛΤΑ με 7,6% και ισχυρό της χαρτί το φρέσκο γάλα, ακολουθεί σε μικρή απόσταση η «Ολυμπος» με 7,1%, η ΦΑΓΕ με 5% λόγω ηγετικού μεριδίου στο γιαούρτι, η «Δωδώνη» με 4,1% λόγω της πρωτοκαθεδρίας της στη φέτα. Το μεγαλύτερο, πάντως, μερίδιο, μετά την ολλανδική εταιρεία, με 9,6% συγκεντρώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι διαφορές μεταξύ των εταιρειών στην υποκατηγορία του λευκού γάλακτος είναι ακόμη πιο μικρές, με τη FrieslandCampina Hellas να κλείνει το 2018 με μερίδιο (κατ’ όγκο) 23,5%, ακολουθούμενη από τη ΔΕΛΤΑ με 21%, ενώ ένα στα πέντε προϊόντα της κατηγορίας που αγοράζουν οι καταναλωτές (20,3%) είναι γάλα ιδιωτικής ετικέτας. Στο γιαούρτι, μια αγορά που βρίσκεται σε περίοδο ελαφράς ανάκαμψης από το 2017 και το 2018 αυξήθηκε κατά 2,3% σε όγκο), η ΦΑΓΕ έχει αρχίσει να δέχεται πιέσεις από τους λοιπούς παίκτες με πιο ασφυκτική την πίεση της Κρι Κρι. Η γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες τερμάτισε το 2018 στη δεύτερη θέση στην κατηγορία του γιαουρτιού με μερίδιο αγοράς 14,3%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με μερίδιο 12,9% και ακολουθεί η ΔΕΛΤΑ με 11,9%. Ας σημειωθεί ότι ως προς την αξία η εν λόγω αγορά ενισχύθηκε το 2018 μόλις κατά 0,6%, καθώς οι συνεχιζόμενες προωθητικές ενέργειες καθηλώνουν την τιμή.

Παρά τις δυσκολίες, το μέγεθος της αγοράς εξακολουθεί να την καθιστά ιδιαιτέρως ελκυστική και κατά την επόμενη τριετία αναμένονται ανακατατάξεις μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.

Έντυπη καθημερινη.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video