Όσο πιο παραστατικά και βίαια γίνονται τα βιντεοπαιχνίδια, τόσο αυξάνεται η ανησυχία ότι οι έφηβοι που παίζουν τέτοια παιχνίδια γίνονται πιο επιθετικοί - Τι απαντούν οι ειδικοί
Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κάρντιφ πραγματοποίησαν μια μελέτη με στόχο να αποσαφηνίσουν αν τα βιντεοπαιχνίδια που περιέχουν βία κάνουν τους νέους εξίσου βίαιους και επιθετικούς. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και δημοσιεύθηκε στο Royal Society Open Science.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι προηγούμενες προσπάθειες εξέτασης της επίδρασης των βιντεοπαιχνιδιών στους εφήβους δεν έχουν εξάγει σαφή συμπεράσματα κι αυτό γιατί απέκλειαν έναν πολύ κρίσιμο παράγοντα, που δεν είναι άλλος από την άποψη των ίδιων των γονέων. Για να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα, οι ερευνητές Andrew Przybylski και Netta Weinstein εξέτασαν περίπου 1.000 14χρονα και 15χρονα αγόρια και κορίτσια στην εφηβεία, όπως επίσης και τους γονείς τους.
Οι επιστήμονες απηύθυναν στους εφήβους διάφορες ερωτήσεις γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια, όπως το πόσο χρόνο περνούν παίζοντας, τι είδους παιχνίδια τους αρέσουν και τι αξιολόγηση (rating) έχουν τα παιχνίδια αυτά από το διαδικτυακό κοινό. Οι έφηβοι ρωτήθηκαν, επίσης, αν πιστεύουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια τους έκαναν πιο επιθετικούς και ιδιαίτερα αν είχαν παρατηρήσει κάτι τέτοιο αμέσως μετά τη λήξη του παιχνιδιού, ενώ και οι γονείς κλήθηκαν να απαντήσουν στις ίδιες ερωτήσεις γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια και τις θεωρητικά επιθετικές τάσεις.
Μετά από διάφορες αναλύσεις, οι ερευνητές ανέφεραν ότι περίπου τα 2/3 των αγοριών και το 50% των κοριτσιών έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια και ότι κανένας από τους εφήβους αλλά ούτε και από τους γονείς δεν παρατήρησε επιθετική συμπεριφορά που θα μπορούσε να συνδεθεί με τα βίαια βιντεοπαιχνίδια. Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι δεν υπήρξε καμιά μεταβολή στη συμπεριφορά των εφήβων, ώστε να χαρακτηριστούν αντικοινωνικοί.
Σημειώθηκε, ωστόσο, ότι η ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια προκαλούσε περιστασιακά εκρήξεις θυμού, τόσο όταν ο έφηβος έπαιζε μόνος του ή με διαδικτυακούς συμπαίκτες όσο και όταν έπαιζαν δύο μαζί, ο ένας εναντίον του άλλου, ωστόσο οι ερευνητές κατέταξαν αυτή τη συμπεριφορά στην τυπική συμπεριφορά που υπάρχει κατά τη διάρκεια μιας κατάστασης ανταγωνισμού.
Οι ερευνητές ολοκλήρωσαν την ανάλυσή τους τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να συνδέουν την αυξημένη επιθετικότητα στους εφήβους με τα βίαια βιντεοπαιχνίδια.
Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κάρντιφ πραγματοποίησαν μια μελέτη με στόχο να αποσαφηνίσουν αν τα βιντεοπαιχνίδια που περιέχουν βία κάνουν τους νέους εξίσου βίαιους και επιθετικούς. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και δημοσιεύθηκε στο Royal Society Open Science.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι προηγούμενες προσπάθειες εξέτασης της επίδρασης των βιντεοπαιχνιδιών στους εφήβους δεν έχουν εξάγει σαφή συμπεράσματα κι αυτό γιατί απέκλειαν έναν πολύ κρίσιμο παράγοντα, που δεν είναι άλλος από την άποψη των ίδιων των γονέων. Για να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα, οι ερευνητές Andrew Przybylski και Netta Weinstein εξέτασαν περίπου 1.000 14χρονα και 15χρονα αγόρια και κορίτσια στην εφηβεία, όπως επίσης και τους γονείς τους.
Οι επιστήμονες απηύθυναν στους εφήβους διάφορες ερωτήσεις γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια, όπως το πόσο χρόνο περνούν παίζοντας, τι είδους παιχνίδια τους αρέσουν και τι αξιολόγηση (rating) έχουν τα παιχνίδια αυτά από το διαδικτυακό κοινό. Οι έφηβοι ρωτήθηκαν, επίσης, αν πιστεύουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια τους έκαναν πιο επιθετικούς και ιδιαίτερα αν είχαν παρατηρήσει κάτι τέτοιο αμέσως μετά τη λήξη του παιχνιδιού, ενώ και οι γονείς κλήθηκαν να απαντήσουν στις ίδιες ερωτήσεις γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια και τις θεωρητικά επιθετικές τάσεις.
Μετά από διάφορες αναλύσεις, οι ερευνητές ανέφεραν ότι περίπου τα 2/3 των αγοριών και το 50% των κοριτσιών έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια και ότι κανένας από τους εφήβους αλλά ούτε και από τους γονείς δεν παρατήρησε επιθετική συμπεριφορά που θα μπορούσε να συνδεθεί με τα βίαια βιντεοπαιχνίδια. Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι δεν υπήρξε καμιά μεταβολή στη συμπεριφορά των εφήβων, ώστε να χαρακτηριστούν αντικοινωνικοί.
Σημειώθηκε, ωστόσο, ότι η ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια προκαλούσε περιστασιακά εκρήξεις θυμού, τόσο όταν ο έφηβος έπαιζε μόνος του ή με διαδικτυακούς συμπαίκτες όσο και όταν έπαιζαν δύο μαζί, ο ένας εναντίον του άλλου, ωστόσο οι ερευνητές κατέταξαν αυτή τη συμπεριφορά στην τυπική συμπεριφορά που υπάρχει κατά τη διάρκεια μιας κατάστασης ανταγωνισμού.
Οι ερευνητές ολοκλήρωσαν την ανάλυσή τους τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να συνδέουν την αυξημένη επιθετικότητα στους εφήβους με τα βίαια βιντεοπαιχνίδια.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου