Μια σπουδαία ερευνητική και επιστημονική εφαρμογή που βοηθάει τις κυβερνήσεις στην υλοποίηση σχεδίων για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, υλοποίησαν Έλληνες επιστήμονες.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο «παγκόσμιο μοντέλο οδικής ασφάλειας» με το όνομα SafeFITS το οποίο υλοποιήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών από τον τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πανελλαδικό συνέδριο για την οδική ασφάλεια στη Λάρισα που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το μοντέλο SafeFITS είναι ένα υποστηρικτικό εργαλείο με στόχο την ορθή λήψη των αποφάσεων των κρατών σχετικά με την οδική ασφάλεια.
Το εργαλείο διαθέτει μια σημαντική βάση δεδομένων και στοιχεία για 130 κράτη και επικαιροποιείται κάθε δύο χρόνια. Στην εφαρμογή αξιοποιήθηκαν οι παγκόσμιες βάσεις δεδομένων για τα κράτη και παρέχει πληροφορίες για διάφορα σενάρια οδικής ασφάλειας.
Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του ΕΜΠ και διευθυντής του τομέα Γιώργος Γιαννής το SafeFITS αποτελεί ένα εργαλείο εκπαίδευσης που βοηθάει τις κυβερνήσεις να παρακολουθούν τους δείκτες της οδικής ασφάλειας για να πετυχαίνουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννή το μοντέλο οδικής ασφάλειας Safefits εφαρμόζεται κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα, η Λατινική Αμερική κτλ., αλλά και από κράτη που έχουν περιθώρια βελτίωσης του σχεδιασμού οδικής ασφάλειας.
Ο κ. Γιαννής υποστήριξε ότι δεν είναι αρκετό να υλοποιούνται σχέδια οδικής ασφάλειας, αλλά είναι πολύ σημαντικό στοιχείο η παρακολούθηση της εφαρμογής των σχεδίων. «Συγκρίνοντας απλά τους αριθμούς των νεκρών και των τραυματιών στα ατυχήματα δεν παίρνουμε την πλήρη εικόνα» υποστήριξε ο κ. Γιαννής και συμπλήρωσε: Μόνο αν δούμε πως συσχετίζονται οι νεκροί και οι τραυματίες με το ποσοστό χρήσης ζώνης, με το ποσοστό υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, με το ποσοστό χρήσης αλκοόλ, ή της απόσπασης λόγων κινητού τηλεφώνου, τότε μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα για τα προβλήματα και να τεκμηριώσουμε λύσεις.
Μεταξύ άλλων ο καθηγητής του ΕΜΠ είπε ότι δεν είναι σωστό να συγκρίνουν οι αρμόδιοι που χαράσσουν σχέδια οδικής ασφάλειας τα στοιχεία του χθες με το αύριο, αλλά θα πρέπει να χαράσσονται σχέδια του αύριο αποκλείοντας τα αποτυχημένα μέτρα από την μία και επαναλαμβάνοντας τις επιτυχημένες πρακτικές για το μέλλον, από την άλλη.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο «παγκόσμιο μοντέλο οδικής ασφάλειας» με το όνομα SafeFITS το οποίο υλοποιήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών από τον τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πανελλαδικό συνέδριο για την οδική ασφάλεια στη Λάρισα που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το μοντέλο SafeFITS είναι ένα υποστηρικτικό εργαλείο με στόχο την ορθή λήψη των αποφάσεων των κρατών σχετικά με την οδική ασφάλεια.
Το εργαλείο διαθέτει μια σημαντική βάση δεδομένων και στοιχεία για 130 κράτη και επικαιροποιείται κάθε δύο χρόνια. Στην εφαρμογή αξιοποιήθηκαν οι παγκόσμιες βάσεις δεδομένων για τα κράτη και παρέχει πληροφορίες για διάφορα σενάρια οδικής ασφάλειας.
Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του ΕΜΠ και διευθυντής του τομέα Γιώργος Γιαννής το SafeFITS αποτελεί ένα εργαλείο εκπαίδευσης που βοηθάει τις κυβερνήσεις να παρακολουθούν τους δείκτες της οδικής ασφάλειας για να πετυχαίνουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννή το μοντέλο οδικής ασφάλειας Safefits εφαρμόζεται κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα, η Λατινική Αμερική κτλ., αλλά και από κράτη που έχουν περιθώρια βελτίωσης του σχεδιασμού οδικής ασφάλειας.
Ο κ. Γιαννής υποστήριξε ότι δεν είναι αρκετό να υλοποιούνται σχέδια οδικής ασφάλειας, αλλά είναι πολύ σημαντικό στοιχείο η παρακολούθηση της εφαρμογής των σχεδίων. «Συγκρίνοντας απλά τους αριθμούς των νεκρών και των τραυματιών στα ατυχήματα δεν παίρνουμε την πλήρη εικόνα» υποστήριξε ο κ. Γιαννής και συμπλήρωσε: Μόνο αν δούμε πως συσχετίζονται οι νεκροί και οι τραυματίες με το ποσοστό χρήσης ζώνης, με το ποσοστό υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, με το ποσοστό χρήσης αλκοόλ, ή της απόσπασης λόγων κινητού τηλεφώνου, τότε μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα για τα προβλήματα και να τεκμηριώσουμε λύσεις.
Μεταξύ άλλων ο καθηγητής του ΕΜΠ είπε ότι δεν είναι σωστό να συγκρίνουν οι αρμόδιοι που χαράσσουν σχέδια οδικής ασφάλειας τα στοιχεία του χθες με το αύριο, αλλά θα πρέπει να χαράσσονται σχέδια του αύριο αποκλείοντας τα αποτυχημένα μέτρα από την μία και επαναλαμβάνοντας τις επιτυχημένες πρακτικές για το μέλλον, από την άλλη.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου