ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Έρευνα: Η ομορφιά δεν είναι υποκειμενική

Έρευνα: Η ομορφιά δεν είναι υποκειμενική

Σε αντίθεση με την κλισέ φράση που λέει ότι η ομορφιά είναι υποκειμενική, διαφορετικά είναι τα πορίσματα ερευνητών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που θεωρούν ότι υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που καθιστούν κάποιον ελκυστικό.

Η εμπειρία της «ομορφιάς» έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης για φιλοσόφους και επιστήμονες. Το πώς αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά, σύμφωνα με τις αντιλήψεις που επικρατούν είναι μία απρόβλεπτη «εμπειρία» που θα μπορούσε να διαρκέσει λεπτά, ημέρες ή ακόμα και μια ζωή.

Ωστόσο, οι ψυχολόγοι του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης υποστηρίζουν ότι υπάρχουν μερικοί καθαροί «κανόνες» που καθιστούν κάτι όμορφο ή όχι κι ότι η συγκεκριμένη εμπειρία διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα.

Η έρευνα είναι μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος διδακτορικού φοιτητή, με στόχο να αντιληφθεί πώς οι παράγοντες της ομορφιάς επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.

Σύμφωνα με μέλη της ομάδας, διερεύνησαν το ζήτημα με τον ίδιο τρόπο που μελετούν οι νευρο-οικονομολόγοι τη σύνδεση μεταξύ οικονομικών αποφάσεων και τις αντιδράσεις του εγκεφάλου για να αντιληφθούν τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων.

Το πρόγραμμα θα χρειαστεί χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Τον περασμένο βήμα, οι ερευνητές εντόπισαν ότι η ομορφιά προαπαιτεί συγκέντρωση. Για να νιώσει κάποιος την ομορφιά ενός προσώπου ή ενός αντικειμένου, θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένος σε αυτό. Οι μετέχοντες στην έρευνα που ασχολούνταν με πολλά πράγματα συγκινούταν λιγότερο από κάτι «όμορφο» από αυτούς που δεν έκαναν κάτι άλλο.

Παράλληλα, στην έρευνά τους που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Current Biology, οι ερευνητές επιχείρησαν να διαπιστώσουν εάν η ομορφιά είναι μια πραγματικά αόριστη και απροσδιόριστη εμπειρία, ή στηρίζεται σε συγκεκριμένους παράγοντες.

Για την έρευνά τους, ανέλυσαν περίπου 2.500 χρόνια γραπτών κειμένων πάνω στην ομορφιά, από τον Πλάτωνα Μέχρι τον Όσκαρ Ουάιλντ και πιο σύγχρονα έργα, μαζί με έρευνες πάνω στη νευροεπιστήμη.

Η μελέτη εστίασε στην «εμπειρική αισθητική», έναν κλάδο της ψυχολογίας που εξετάζει ορισμένους παράγοντες για να μετρήσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την ομορφιά και την τέχνη.

Εντόπισαν ότι κατά την περίοδο των ετών, για παράδειγμα, θεωρείται πολύ γοητευτική η γωνία στις καμπύλες της σπονδυλικής στήλης μιας γυναίκας.

Οι κανόνες ομορφιάς διαμορφώνουν τις επιλογές μας

Οι συγκεκριμένοι κανόνες ομορφιάς, υποστηρίζουν, μετρούν στις καθημερινές επιλογές μας. Κάθε χρόνο, οι καταναλωτές ξοδεύουν εκατομμύρια και αρκετές ώρες για να πετύχουν την ομορφιά.

Η ασύμμετρη ομορφιά είναι ένας άλλος κλασικός κανόνας ομορφιάς και μάλιστα διαχρονικός. Ωστόσο, οι ερευνητές προειδοποιούν να μην γενικεύουμε την ομορφιά συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, καθώς ο μέσος όρος των ανθρώπων αγνοεί τις μεγάλες διαφορές μεταξύ τους.

Για παράδειγμα, η χαρακτηριστική ελιά της Μέριλιν Μονρόε είναι μια «εξαίρεση από το γενικό κανόνα ότι η συμμετρία ενισχύει την ομορφιά».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η καλύτερη κατανόηση της ομορφιάς θα μπορούσε να ενισχύσει την αντίληψή μας για τη λήψη αποφάσεων.

ΓΟΒΑ.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video