Ο κίνδυνος να πλημμυρίσει με θαλασσινό νερό μια περιοχή δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων στη δυτική πλευρά του νομού Θεσσαλονίκης και να καταστραφούν επιχειρήσεις και καλλιεργήσιμες εκτάσεις είναι κάτι παραπάνω από ορατός, καθώς καταρρέει το ανάχωμα που είχε κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1950.
Το ανάχωμα που προστατεύει τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και τη χιλιάδων στρεμμάτων έκταση μέχρι το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα, η οποία βρίσκεται χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας, έχει «φαγωθεί» σε τουλάχιστον δέκα σημεία, κυρίως στο ύψος της Χαλάστρας, ενώ μέσα σε μόλις δύο χρόνια έχει υποχωρήσει αρκετά μέτρα.
Μάλιστα ο κίνδυνος είναι άμεσος ακόμη και για τον προσεχή χειμώνα, όπως λέει στην εφημερίδα Έθνος ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος εκτιμά πως αν πλημμυρίσει η περιοχή, το θαλασσινό νερό θα φτάσει μέχρι την εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 10χλμ από την ακτογραμμή.
Σε όλη αυτή την έκταση υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις και πολλές χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το νερό να φτάσει ακόμη και μέχρι τα σπίτια του οικισμού του Καλοχωρίου. Στο ενδεχόμενο πλημμύρας θα είναι αδύνατο να αποτρέψουν ή έστω να μειώσουν την καταστροφή τα λιγοστά αντλιοστάσια που βρίσκονται κοντά στην ακτή και τα οποία χρησιμοποιούνται για την απορρόφηση των όμβριων υδάτων.
Το ανάχωμα που υπάρχει έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του ’50. Στα σημεία που «φαγώθηκε», αλλά και σε μια έκταση αρκετών χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτής, δεν υπάρχουν κομμάτια βράχων που να το ενισχύουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που ανέλαβε να το ενισχύσει συνάντησε εμπόδια από την Κτηματική Υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην οποία ανήκει η ακτογραμμή, όπως σημειώνει ο κ. Γιουτίκας.
Το ανάχωμα που προστατεύει τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και τη χιλιάδων στρεμμάτων έκταση μέχρι το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα, η οποία βρίσκεται χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας, έχει «φαγωθεί» σε τουλάχιστον δέκα σημεία, κυρίως στο ύψος της Χαλάστρας, ενώ μέσα σε μόλις δύο χρόνια έχει υποχωρήσει αρκετά μέτρα.
Μάλιστα ο κίνδυνος είναι άμεσος ακόμη και για τον προσεχή χειμώνα, όπως λέει στην εφημερίδα Έθνος ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος εκτιμά πως αν πλημμυρίσει η περιοχή, το θαλασσινό νερό θα φτάσει μέχρι την εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 10χλμ από την ακτογραμμή.
Σε όλη αυτή την έκταση υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις και πολλές χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το νερό να φτάσει ακόμη και μέχρι τα σπίτια του οικισμού του Καλοχωρίου. Στο ενδεχόμενο πλημμύρας θα είναι αδύνατο να αποτρέψουν ή έστω να μειώσουν την καταστροφή τα λιγοστά αντλιοστάσια που βρίσκονται κοντά στην ακτή και τα οποία χρησιμοποιούνται για την απορρόφηση των όμβριων υδάτων.
Το ανάχωμα που υπάρχει έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του ’50. Στα σημεία που «φαγώθηκε», αλλά και σε μια έκταση αρκετών χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτής, δεν υπάρχουν κομμάτια βράχων που να το ενισχύουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που ανέλαβε να το ενισχύσει συνάντησε εμπόδια από την Κτηματική Υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην οποία ανήκει η ακτογραμμή, όπως σημειώνει ο κ. Γιουτίκας.
Το ανάχωμα που προστατεύει τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και τη χιλιάδων στρεμμάτων έκταση μέχρι το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα, η οποία βρίσκεται χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας, έχει «φαγωθεί» σε τουλάχιστον δέκα σημεία, κυρίως στο ύψος της Χαλάστρας, ενώ μέσα σε μόλις δύο χρόνια έχει υποχωρήσει αρκετά μέτρα.
Μάλιστα ο κίνδυνος είναι άμεσος ακόμη και για τον προσεχή χειμώνα, όπως λέει στην εφημερίδα Έθνος ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος εκτιμά πως αν πλημμυρίσει η περιοχή, το θαλασσινό νερό θα φτάσει μέχρι την εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 10χλμ από την ακτογραμμή.
Σε όλη αυτή την έκταση υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις και πολλές χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το νερό να φτάσει ακόμη και μέχρι τα σπίτια του οικισμού του Καλοχωρίου. Στο ενδεχόμενο πλημμύρας θα είναι αδύνατο να αποτρέψουν ή έστω να μειώσουν την καταστροφή τα λιγοστά αντλιοστάσια που βρίσκονται κοντά στην ακτή και τα οποία χρησιμοποιούνται για την απορρόφηση των όμβριων υδάτων.
Το ανάχωμα που υπάρχει έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του ’50. Στα σημεία που «φαγώθηκε», αλλά και σε μια έκταση αρκετών χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτής, δεν υπάρχουν κομμάτια βράχων που να το ενισχύουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που ανέλαβε να το ενισχύσει συνάντησε εμπόδια από την Κτηματική Υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην οποία ανήκει η ακτογραμμή, όπως σημειώνει ο κ. Γιουτίκας.
Το ανάχωμα που προστατεύει τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου και τη χιλιάδων στρεμμάτων έκταση μέχρι το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα, η οποία βρίσκεται χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας, έχει «φαγωθεί» σε τουλάχιστον δέκα σημεία, κυρίως στο ύψος της Χαλάστρας, ενώ μέσα σε μόλις δύο χρόνια έχει υποχωρήσει αρκετά μέτρα.
Μάλιστα ο κίνδυνος είναι άμεσος ακόμη και για τον προσεχή χειμώνα, όπως λέει στην εφημερίδα Έθνος ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος εκτιμά πως αν πλημμυρίσει η περιοχή, το θαλασσινό νερό θα φτάσει μέχρι την εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 10χλμ από την ακτογραμμή.
Σε όλη αυτή την έκταση υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις και πολλές χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το νερό να φτάσει ακόμη και μέχρι τα σπίτια του οικισμού του Καλοχωρίου. Στο ενδεχόμενο πλημμύρας θα είναι αδύνατο να αποτρέψουν ή έστω να μειώσουν την καταστροφή τα λιγοστά αντλιοστάσια που βρίσκονται κοντά στην ακτή και τα οποία χρησιμοποιούνται για την απορρόφηση των όμβριων υδάτων.
Το ανάχωμα που υπάρχει έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του ’50. Στα σημεία που «φαγώθηκε», αλλά και σε μια έκταση αρκετών χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτής, δεν υπάρχουν κομμάτια βράχων που να το ενισχύουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που ανέλαβε να το ενισχύσει συνάντησε εμπόδια από την Κτηματική Υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην οποία ανήκει η ακτογραμμή, όπως σημειώνει ο κ. Γιουτίκας.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου