Η Harley-Davidson αποτελεί ένα από τα πλέον θρυλικά brand-names με τεράστια παράδοση και ιστορία στο χώρο των μοτοσυκλετών.
Μια εταιρεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιβλητικές δίτροχες κατασκευές, τις τσόπερ, τον ανατριχιαστικό ήχο που παράγουν οι «ελεύθερες» εξατμίσεις και τους ευμεγέθεις δικύλινδρους κινητήρες.
Στο παρελθόν, ωστόσο, η εταιρεία από το Μιλγουόκι είχε επιχειρήσει να μπει σε «αχαρτογράφητα» γι’ αυτήν νερά, κατασκευάζοντας σκούτερ!
Τη δεκαετία του '60, σε μια εποχή που τα ιταλικά σκουτεράκια είχαν γίνει μόδα με τις Vespa και Lambretta να γνωρίζουν τεράστια εμπορική επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, η Harley-Davidson αποφάσισε να μπει στο παιχνίδι με υψηλές προσδοκίες και στόχους. Η δική της «απάντηση», λοιπόν, στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό ήταν το Topper, ένα διθέσιο σκούτερ που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1959, το οποίο χρησιμοποιούσε δίχρονο αερόψυκτο κινητήρα 165 κ. εκ. που απέδιδε από 5 έως 9 hp, αναλόγως την έκδοση.
Ο κινητήρας βασίστηκε σε αυτόν της DKW που είχαν δώσει οι Γερμανοί στη Harley στο πλαίσιο πολεμικών αποζημιώσεων, με τους μηχανικούς της Harley να αυξάνουν τον κυβισμό του κατά 40 κ. εκ. (από 125 σε 165).
Η εκκίνηση γινόταν με κορδόνι παρόμοιο με αυτό που συναντάμε σε εξωλέμβιες μηχανές και χλοοκοπτικά, ενώ για καλύτερη ψύξη που ήταν και η αχίλλειος πτέρνα του, επιβαλλόταν η μίξη λαδιού καύσης απευθείας στη βενζίνη.
Διέθετε αυτόματο σύστημα μετάδοσης (CVT) που οι Αμερικάνοι ονόμαζαν «Scootaway Drive» και το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 108 κιλά.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε πρεσαριστή λαμαρίνα, ενώ το κάλυμμα του κινητήρα ήταν κατασκευασμένο από υαλοβάμβακα. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν με οδηγούντες βραχίονες και το σύστημα πέδησης αποτελούταν από ταμπούρα.
H μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 74 χλμ/ώρα, ενώ με την τοποθέτηση side-car που υπήρχε διαθέσιμο στην αγορά οι επιδόσεις μειώνονταν δραματικά.
Η ανταπόκριση του αμερικανικού κοινού δεν ήταν αυτή που περίμεναν οι επικεφαλής της εταιρείας, με αποτέλεσμα η παραγωγή του να σταματήσει το 1965.
Ακριβή στοιχεία για τις πωλήσεις δεν υπάρχουν, υπολογίζεται όμως πως οι μονάδες που διατέθηκαν στο διάστημα που έμεινε στην παραγωγή δεν ξεπερνούν τις 4.000.
Το Harley-Davidson Topper ήταν το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα σκούτερ που κατασκεύασε η θρυλική εταιρεία και σίγουρα όχι ένα από τα μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της.
Μια εταιρεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιβλητικές δίτροχες κατασκευές, τις τσόπερ, τον ανατριχιαστικό ήχο που παράγουν οι «ελεύθερες» εξατμίσεις και τους ευμεγέθεις δικύλινδρους κινητήρες.
Στο παρελθόν, ωστόσο, η εταιρεία από το Μιλγουόκι είχε επιχειρήσει να μπει σε «αχαρτογράφητα» γι’ αυτήν νερά, κατασκευάζοντας σκούτερ!
Τη δεκαετία του '60, σε μια εποχή που τα ιταλικά σκουτεράκια είχαν γίνει μόδα με τις Vespa και Lambretta να γνωρίζουν τεράστια εμπορική επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, η Harley-Davidson αποφάσισε να μπει στο παιχνίδι με υψηλές προσδοκίες και στόχους. Η δική της «απάντηση», λοιπόν, στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό ήταν το Topper, ένα διθέσιο σκούτερ που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1959, το οποίο χρησιμοποιούσε δίχρονο αερόψυκτο κινητήρα 165 κ. εκ. που απέδιδε από 5 έως 9 hp, αναλόγως την έκδοση.
Ο κινητήρας βασίστηκε σε αυτόν της DKW που είχαν δώσει οι Γερμανοί στη Harley στο πλαίσιο πολεμικών αποζημιώσεων, με τους μηχανικούς της Harley να αυξάνουν τον κυβισμό του κατά 40 κ. εκ. (από 125 σε 165).
Η εκκίνηση γινόταν με κορδόνι παρόμοιο με αυτό που συναντάμε σε εξωλέμβιες μηχανές και χλοοκοπτικά, ενώ για καλύτερη ψύξη που ήταν και η αχίλλειος πτέρνα του, επιβαλλόταν η μίξη λαδιού καύσης απευθείας στη βενζίνη.
Διέθετε αυτόματο σύστημα μετάδοσης (CVT) που οι Αμερικάνοι ονόμαζαν «Scootaway Drive» και το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 108 κιλά.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε πρεσαριστή λαμαρίνα, ενώ το κάλυμμα του κινητήρα ήταν κατασκευασμένο από υαλοβάμβακα. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν με οδηγούντες βραχίονες και το σύστημα πέδησης αποτελούταν από ταμπούρα.
H μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 74 χλμ/ώρα, ενώ με την τοποθέτηση side-car που υπήρχε διαθέσιμο στην αγορά οι επιδόσεις μειώνονταν δραματικά.
Η ανταπόκριση του αμερικανικού κοινού δεν ήταν αυτή που περίμεναν οι επικεφαλής της εταιρείας, με αποτέλεσμα η παραγωγή του να σταματήσει το 1965.
Ακριβή στοιχεία για τις πωλήσεις δεν υπάρχουν, υπολογίζεται όμως πως οι μονάδες που διατέθηκαν στο διάστημα που έμεινε στην παραγωγή δεν ξεπερνούν τις 4.000.
Το Harley-Davidson Topper ήταν το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα σκούτερ που κατασκεύασε η θρυλική εταιρεία και σίγουρα όχι ένα από τα μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου