Ήταν το 2016 όταν ο κολοσσός της κοινωνικής δικτύωσης κατέθεσε αίτηση για να πατεντάρει ένα νέο σύστημα που με τη βοήθεια αλγόριθμου τεχνητής νοημοσύνης θα καθορίζει την οικονομική κατάσταση του χρήστη.
Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα βέβαια πολύ πρόσφατα και μάθαμε πως το Facebook αναλύει τις απαντήσεις που δίνουν οι χρήστες σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, την ίδια ώρα που μαζεύει πληροφορίες από την online δράση μας. Κι αυτό για να μας κατατάξει σε τρεις διακριτές κατηγορίες: εργατική τάξη, μεσαία τάξη και άρχουσα τάξη.
«Το online σύστημα χρησιμοποιεί κατηγορίες ώστε να προβλέψει την κοινωνικο-οικονομική κατηγορία των χρηστών», λέει η αίτηση για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτές οι κατηγορίες περιλαμβάνουν δημογραφικά στοιχεία και στατιστικά εργαλεία, ξεψαχνίζουν όμως και την ηλεκτρονική μας δράση, κοιτώντας ακόμα και τα μοντέλα των συσκευών μας, τη χρήση που κάνουμε στο ίντερνετ, πόσο ταξιδεύουμε, αν έχουμε σπουδάσει και άλλους «κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες».
Γιατί θέλει όμως το Facebook να ξέρει πόσα βγάζουν τα δισεκατομμύρια των χρηστών του; Η στρατηγική στοχεύει εξάλλου ακριβώς σε αυτό, μόνο που δεν μπορεί να ρωτήσει ευθέως, καθώς η κριτική για το γεγονός ότι χώνει τη μύτη του παντού ολοένα και γιγαντώνεται.
Όπως υποδεικνύουν αναλυτές που ξέρουν, όλα έχουν να κάνουν με τη διαφήμιση και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των καταναλωτικών συνηθειών του κόσμου. Και καθώς πολλοί καυτηρίασαν τον νέο αλγόριθμο του Facebook, εκπρόσωπος της εταιρίας σχολίασε με νόημα: «Αναζητούμε συχνά πατέντες για τεχνολογίες που δεν εφαρμόζουμε τελικά και οι πατέντες δεν πρέπει να λειτουργούν ως δείκτες για τα μελλοντικά σχέδιά μας»…
Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα βέβαια πολύ πρόσφατα και μάθαμε πως το Facebook αναλύει τις απαντήσεις που δίνουν οι χρήστες σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, την ίδια ώρα που μαζεύει πληροφορίες από την online δράση μας. Κι αυτό για να μας κατατάξει σε τρεις διακριτές κατηγορίες: εργατική τάξη, μεσαία τάξη και άρχουσα τάξη.
«Το online σύστημα χρησιμοποιεί κατηγορίες ώστε να προβλέψει την κοινωνικο-οικονομική κατηγορία των χρηστών», λέει η αίτηση για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτές οι κατηγορίες περιλαμβάνουν δημογραφικά στοιχεία και στατιστικά εργαλεία, ξεψαχνίζουν όμως και την ηλεκτρονική μας δράση, κοιτώντας ακόμα και τα μοντέλα των συσκευών μας, τη χρήση που κάνουμε στο ίντερνετ, πόσο ταξιδεύουμε, αν έχουμε σπουδάσει και άλλους «κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες».
Γιατί θέλει όμως το Facebook να ξέρει πόσα βγάζουν τα δισεκατομμύρια των χρηστών του; Η στρατηγική στοχεύει εξάλλου ακριβώς σε αυτό, μόνο που δεν μπορεί να ρωτήσει ευθέως, καθώς η κριτική για το γεγονός ότι χώνει τη μύτη του παντού ολοένα και γιγαντώνεται.
Όπως υποδεικνύουν αναλυτές που ξέρουν, όλα έχουν να κάνουν με τη διαφήμιση και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των καταναλωτικών συνηθειών του κόσμου. Και καθώς πολλοί καυτηρίασαν τον νέο αλγόριθμο του Facebook, εκπρόσωπος της εταιρίας σχολίασε με νόημα: «Αναζητούμε συχνά πατέντες για τεχνολογίες που δεν εφαρμόζουμε τελικά και οι πατέντες δεν πρέπει να λειτουργούν ως δείκτες για τα μελλοντικά σχέδιά μας»…
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου