Ο «πατέρας» της shock rock, Άλις Κούπερ, είναι πλέον πασίγνωστός σχεδόν σε όλον τον πλανήτη. Όμως, όταν ξεκινούσε την τεράστια καριέρα του, χρειάστηκε και έναν ακόμη παράγοντα για την… απογείωση: την τύχη, που εκτός του ταλέντου και της ικανότητας, φαίνεται ότι την είχε άφθονη.
Ένας από τους ανθρώπους που έκανε δημοφιλές το glam rock, που επηρέασε την πανκ σκηνή και θεωρείται πλέον θρύλος της hard rock και heavy metal σκηνής, πήρε ώθηση στην καριέρα του από ένα απρόσμενο σκηνικό. Το οποίο σε μεγάλο βαθμό επηρέασε τις γκανγκινιολικές εμφανίσεις του, με φίδια, γκιλοτίνες και ηλεκτρικές καρέκλες πάνω στη σκηνή. Κάτι καινοτόμο και ριψοκίνδυνο πίσω στη δεκαετία του ‘70.
Τον Σεπτέμβριο του 1969, ο Βίνσεντ Ντέιμον Φουρνιέ (όπως είναι το πραγματικό του όνομα), ήταν στη σκηνή του Rock and Roll Revival Φεστιβάλ του Τορόντο. Εκείνη την εποχή το συγκρότημά του, Alice Cooper Band, δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστό, αλλά είχε υπογράψει συμβόλαιο με τη δισκογραφική τού Φρανκ Ζάπα και αυτό τους βοήθησε να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Έτσι, οι πέντε νεαροί από το Ντιτρόιτ έπαιζαν ροκ με όλη τους την ενέργεια στη συναυλία στο Τορόντο μπροστά σε 80.000 θεατές και δεν την ξέχασαν ποτέ.
Με την ανδρόγυνη, σαδομαζοχιστική εμφάνισή τους ήταν αρκετά εντυπωσιακοί για το πλήθος των χίπις, αλλά για το φινάλε είχαν ετοιμάσει κάτι ιδιαίτερο, όπως ο Κούπερ θυμάται: «Σκίσαμε τρία ή τέσσερα μαξιλάρια και ψεκάσαμε τα πούπουλα με δοχεία που είχαν CO2 και τα ανατινάξαμε προς το κοινό».
«Εν μέσω αυτής της… θύελλας από φτερά και τους ήχους της κιθάρας, συνέβη αυτό: κάποιος από το κοινό πέταξε ένα ζωντανό κοτόπουλο στη σκηνή», είχε πει ο Αμερικανός καλλιτέχνης, όπως υπενθυμίζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Με απολογητικό ύφος ο Κούπερ ανέφερε σε παλαιότερη συνέντευξή του: «Είμαι από το Ντιτρόιτ. Δεν είχα βρεθεί ποτέ σε φάρμα. Απλά σκέφτηκα: “Έχει φτερά, είναι πουλί, μπορεί να πετάξει. Οπότε το πέταξα στον αέρα". Αλλά αντί το κοτόπουλο να ανοίξει φτερά και να πετάξει, “έσκασε” πάνω στο κοινό».
Την επόμενη ημέρα οι εφημερίδες είχαν πρωτοσέλιδα «Ο Άλις Κούπερ έσφαξε ένα ζωντανό κοτόπουλο στη σκηνή, το έκοψε κομμάτια, δάγκωσε το κεφάλι του». Τίποτα από αυτά δεν ήταν αλήθεια. «Άλις, είναι αλήθεια ότι σκότωσες χθες ένα κοτόπουλο;», τον ρώτησε ο Φρανκ Ζάπα, που τον πήρε αμέσως τηλέφωνο, με το που έμαθε τα νέα. «Όχι», απάντησε ο Κούπερ. «Τότε μην το πεις σε κανέναν, ο κόσμος το λάτρεψε!», ήταν η απάντηση από την άλλη άκρη της γραμμής…
Tο γκρουπ αποφάσισε να αξιοποιήσει αυτήν την ευκαιρία και δημιούργησε ένα νέο είδος στη ροκ σκηνή, το shock rock. Το glam στιλ της μπάντας, σε συνδυασμό με τα θεατρικά σκηνικά εφέ, την έκαναν να ξεχωρίσει σε σχέση με άλλα σχήματα της εποχής. Και από τότε, σχεδόν 50 χρόνια μετά, συνεχίζει να δημιουργεί μουσική που εξιτάρει τον κόσμο…
Ένας από τους ανθρώπους που έκανε δημοφιλές το glam rock, που επηρέασε την πανκ σκηνή και θεωρείται πλέον θρύλος της hard rock και heavy metal σκηνής, πήρε ώθηση στην καριέρα του από ένα απρόσμενο σκηνικό. Το οποίο σε μεγάλο βαθμό επηρέασε τις γκανγκινιολικές εμφανίσεις του, με φίδια, γκιλοτίνες και ηλεκτρικές καρέκλες πάνω στη σκηνή. Κάτι καινοτόμο και ριψοκίνδυνο πίσω στη δεκαετία του ‘70.
Τον Σεπτέμβριο του 1969, ο Βίνσεντ Ντέιμον Φουρνιέ (όπως είναι το πραγματικό του όνομα), ήταν στη σκηνή του Rock and Roll Revival Φεστιβάλ του Τορόντο. Εκείνη την εποχή το συγκρότημά του, Alice Cooper Band, δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστό, αλλά είχε υπογράψει συμβόλαιο με τη δισκογραφική τού Φρανκ Ζάπα και αυτό τους βοήθησε να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Έτσι, οι πέντε νεαροί από το Ντιτρόιτ έπαιζαν ροκ με όλη τους την ενέργεια στη συναυλία στο Τορόντο μπροστά σε 80.000 θεατές και δεν την ξέχασαν ποτέ.
Με την ανδρόγυνη, σαδομαζοχιστική εμφάνισή τους ήταν αρκετά εντυπωσιακοί για το πλήθος των χίπις, αλλά για το φινάλε είχαν ετοιμάσει κάτι ιδιαίτερο, όπως ο Κούπερ θυμάται: «Σκίσαμε τρία ή τέσσερα μαξιλάρια και ψεκάσαμε τα πούπουλα με δοχεία που είχαν CO2 και τα ανατινάξαμε προς το κοινό».
«Εν μέσω αυτής της… θύελλας από φτερά και τους ήχους της κιθάρας, συνέβη αυτό: κάποιος από το κοινό πέταξε ένα ζωντανό κοτόπουλο στη σκηνή», είχε πει ο Αμερικανός καλλιτέχνης, όπως υπενθυμίζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Με απολογητικό ύφος ο Κούπερ ανέφερε σε παλαιότερη συνέντευξή του: «Είμαι από το Ντιτρόιτ. Δεν είχα βρεθεί ποτέ σε φάρμα. Απλά σκέφτηκα: “Έχει φτερά, είναι πουλί, μπορεί να πετάξει. Οπότε το πέταξα στον αέρα". Αλλά αντί το κοτόπουλο να ανοίξει φτερά και να πετάξει, “έσκασε” πάνω στο κοινό».
Την επόμενη ημέρα οι εφημερίδες είχαν πρωτοσέλιδα «Ο Άλις Κούπερ έσφαξε ένα ζωντανό κοτόπουλο στη σκηνή, το έκοψε κομμάτια, δάγκωσε το κεφάλι του». Τίποτα από αυτά δεν ήταν αλήθεια. «Άλις, είναι αλήθεια ότι σκότωσες χθες ένα κοτόπουλο;», τον ρώτησε ο Φρανκ Ζάπα, που τον πήρε αμέσως τηλέφωνο, με το που έμαθε τα νέα. «Όχι», απάντησε ο Κούπερ. «Τότε μην το πεις σε κανέναν, ο κόσμος το λάτρεψε!», ήταν η απάντηση από την άλλη άκρη της γραμμής…
Tο γκρουπ αποφάσισε να αξιοποιήσει αυτήν την ευκαιρία και δημιούργησε ένα νέο είδος στη ροκ σκηνή, το shock rock. Το glam στιλ της μπάντας, σε συνδυασμό με τα θεατρικά σκηνικά εφέ, την έκαναν να ξεχωρίσει σε σχέση με άλλα σχήματα της εποχής. Και από τότε, σχεδόν 50 χρόνια μετά, συνεχίζει να δημιουργεί μουσική που εξιτάρει τον κόσμο…
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου