ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Πίνακας οργάνων: Μέσα ή πάνω από το τιμόνι;

Εσείς που προτιμάτε το καντράν, μέσα ή πάνω από το τιμόνι; Τι αλλάζει στην σχεδίαση των αυτοκινήτων σήμερα;

Πως βλέπετε τον πίνακα οργάνων στο αυτοκίνητό σας; Το πιθανότερο να τον βλέπετε μέσα από το τιμόνι, όμως αυτό αλλάζει. Οι πίνακες αλλάζουν, όπως και τα τιμόνια. Μήπως είναι καλύτερα να τον βλέπετε πάνω από το τιμόνι;

Παραδοσιακά ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, και σχεδιάζεται πάντοτε με στόχο το τιμόνι να μην τον κρύβει. Έτσι στο πάνω άνοιγμα του κύκλου του τιμονιού φαίνεται ο πίνακας, γι αυτό και εξάλλου κανένα τιμόνι δεν έχει ακτίνα στο πάνω μέρος του.

Η θέα του πίνακα έχει μείνει η ίδια τα τελευταία 100 χρόνια, παρότι κατασκευαστές όπως κυρίως η Citroen έκαναν προσπάθειες είτε να κρατήσουν το τιμόνι σε μινιμάλ διαστάσεις, είτε να ενσωματώσουν τον πίνακα με τους μοχλούς φώτων και φλας. Γενικά πειραματισμοί υπήρξαν άπειροι, όμως τώρα τα πράγματα αλλάζουν.

Και ο λόγος που αλλάζουν είναι απλός. Ο πίνακας δεν είναι πλέον ένα συμμάζεμα δύο, τριών τεσσάρων στρογγυλών δεικτών με περιστρεφόμενες βελόνες. Όσο είχες ένα κοντέρ, στροφόμετρο, δύο δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου, και άντε και μία οθόνη-γραμματόσημο για τα υπόλοιπα και τον «υπολογιστή ταξιδίου», όλα ήταν καλά.

Οι πίνακες σήμερα όμως αντικαθίσταται με οθόνες. Και στις οθόνες το μέγεθος μετράει, οπότε δεν μπορεί να τις περιορίσεις στο άνοιγμα του πάνω μέρος ενός τιμονιού.  Κάποιοι κατασκευαστές απλά «χώνουν» μία οθόνη περίεργου σχήματος σε δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα, όπως είδαμε πριν μερικά χρόνια να ξεκινάει η Audi στο ΤT και πλέον τέτοιον πίνακα να έχει και το καινούργιο Polo.

Άλλοι όμως το πάνε πιο μακριά. Η Peugeot στο νέο 3008 και 5008 και σύντομα σε όλα τα μοντέλα της, έχει μια μεγάλη πλέον οθόνη για πίνακα, και το στρίμωγμα πίσω από το τιμόνι θα την «έθαβε». Τι έκανε; Πρώτα μίκρυνε το τιμόνι σημαντικά, ενώ το έκανε και πιο πολύγωνο και λιγότερο κυκλικό. Δεύτερον, άλλαξε τη θέση του. Το τιμόνι πλέον είναι πιο χαμηλά στα πόδια. Ταυτόχρονα ανέβασε το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού και «πέταξε» τον πίνακα οργάνων πάνω από το τιμόνι, στο ύψος των ματιών.

Η εμπειρία είναι μοναδική, και παρότι κι άλλοι κατασκευαστές έχουν βάλει κάποια όργανα ψηλά, πάνω από το τιμόνι, όπως κάνει η Honda με κάποια Civic, η Peugeot άλλαξε ριζικά τη θέση οδήγησης για να το πετύχει ιδανικά.

Εσείς έχετε δει τη διαφορά; Έχετε προσέξει τι σας αρέσει περισσότερο; Να βλέπετε τα όργανα μέσα ή πάνω από το τιμόνι;


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video