Δες τώρα πώς η διάτρηση, τα έντονα επίπεδα φθοράς και άλλοι 2 λόγοι κάνουν την άμεση αλλαγή των ελαστικών σου πρώτη προτεραιότητα!
1. Το ελαστικό τρύπησε
Ακόμα και μια πολύ μικρή διάτρηση αποτελεί σημάδι κινδύνου και πρέπει να αλλαχθεί επειγόντως. Ο τακτικός έλεγχος των ελαστικών και η αντικατάσταση, όποτε αυτή χρειάζεται πρέπει να είναι στο πρόγραμμα όλων των οδηγών.
Τι πρέπει να κάνεις αν τρυπήσει ενώ οδηγείς
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη μεγαλύτερο.
Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
3. Έχει «σφηνωθεί» κάποιο αντικείμενο και δεν βγαίνει
Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πετραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευμένο τεχνικό.
4. Υπάρχει ανομοιογενής φθορά στο ελαστικό
Αν παρατηρείς ανομοιογενή φθορά στα άκρα ή στο κέντρο η οποία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, θα πρέπει να κάνεις αλλαγή.
Μπορείς να προλάβεις αυτό το φαινόμενο κάνοντας τακτικά ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση στους τροχούς (προτείνεται κάθε 6 μήνες) και ελέγχοντας επίσης ανά τακτά διαστήματα την πίεση στα ελαστικά.
1. Το ελαστικό τρύπησε
Ακόμα και μια πολύ μικρή διάτρηση αποτελεί σημάδι κινδύνου και πρέπει να αλλαχθεί επειγόντως. Ο τακτικός έλεγχος των ελαστικών και η αντικατάσταση, όποτε αυτή χρειάζεται πρέπει να είναι στο πρόγραμμα όλων των οδηγών.
Τι πρέπει να κάνεις αν τρυπήσει ενώ οδηγείς
- Διατηρώντας την ψυχραιμία σου, επιβραδύνεις και σταματάς το αυτοκίνητο σε ασφαλές μέρος όπου δεν κινδυνεύεις ούτε εσύ αλλά ούτε και οι διερχόμενοι οδηγοί.
- Ανάβεις τα αλάρμ του αυτοκινήτου (ακόμα και αν είναι μέρα!)
- Φοράς το προβλεπόμενο ανακλαστικό (φωσφοριζέ) γιλέκο
- Τοποθετείς το προειδοποιητικό «τρίγωνο» στα 100 περίπου μέτρα πριν το αυτοκίνητο
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη μεγαλύτερο.
Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
3. Έχει «σφηνωθεί» κάποιο αντικείμενο και δεν βγαίνει
Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πετραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευμένο τεχνικό.
4. Υπάρχει ανομοιογενής φθορά στο ελαστικό
Αν παρατηρείς ανομοιογενή φθορά στα άκρα ή στο κέντρο η οποία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, θα πρέπει να κάνεις αλλαγή.
Μπορείς να προλάβεις αυτό το φαινόμενο κάνοντας τακτικά ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση στους τροχούς (προτείνεται κάθε 6 μήνες) και ελέγχοντας επίσης ανά τακτά διαστήματα την πίεση στα ελαστικά.
Μας κοινοποιήθηκε από το ειδικό στο αυτοκίνητο autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου