ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Έτσι θα κρατήσεις τη μηχανή καινούργια

Προστάτεψε τον κινητήρα σου από το πέρασμα του χρόνου και κράτα τη μηχανή σαν καινούργια με μία απλή κίνηση.

Ξέρεις σίγουρα κάθε πότε πρέπει να αλλάζεις λάδια;
Η διάρκεια ζωής του κάθε λιπαντικού είναι ορισμένη και ορίζεται από τον κατασκευαστή του και στη συνέχεια από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ο οποίος γνωρίζει τις αντοχές και τις καταπονήσεις που δέχεται το μηχανικό σύνολο. Ακόμα μια σημαντική λειτουργία του λιπαντικού είναι ότι, λόγω των ειδικών καθαριστικών συστατικών που διαθέτει, φροντίζει και απομακρύνει τα διάφορα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται. Για παράδειγμα τα συνθετικά λάδια αντέχουν μέχρι και 30.000 χλμ., όμως οι συνθήκες οδήγησης, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα παίζουν καθοριστικό ρόλο για την απόδοση του λιπαντικού σε βάθος χρόνου. Γι αυτό είναι απαραίτητο να αλλάζουμε το λάδι μια φορά το χρόνο (τουλάχιστον), ακόμα και αν δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των χιλιόμετρων.

Τι είναι ο «δείκτης ιξώδους»
Το ιξώδες ενός υγρού είναι ένας συντελεστής που μας δίνει την αντίστασή του στην τριβή. Η αντίσταση αυτή οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από τις δυνάμεις συνοχής και το μέτρο του είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή εσωτερικής τριβής του υγρού. Σε απλά λόγια, όσο μεγαλύτερο Ιξώδες έχει το λάδι, τόσο πιο παχύρρευστο είναι και το ανάποδο.

Σε κινητήρες με μικρές ανοχές θέλουμε χαμηλό ιξώδες για να μπορούν να λιπαίνονται σωστά και τα πιο μικρά και απόμακρα σημεία του κινητήρα, ενώ σε παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες προτιμούμε λάδια με υψηλό ιξώδες, αλλιώς θα έχουμε αυξημένη κατανάλωση λαδιού καθώς θα περνάει από μέρη που ο κατασκευαστής δεν είχε προβλέψει.

Ορυκτέλαια, ημισυνθετικά ή ανακυκλώμενα;

Ορυκτέλαια. Σε αυτού του τύπου τα λιπαντικά, τα μόρια διαφέρουν σε μέγεθος και σύνδεση, με αποτέλεσμα να καταπονούνται περισσότερο και σε μικρότερο χρονικό διάστημα κατά τη χρήση. Οι σύγχρονοι κινητήρες κατασκευάζονται με ακραίες ανοχές, με αποτέλεσμα το ορυκτέλαιο να μην μπορεί να τους παράσχει την ανάλογη λίπανση.
Συνθετικά. Το βασικότερο χαρακτηριστικό αυτών των προϊόντων είναι ότι διατηρούν σταθερές τις μοριακές αλυσίδες σε αρκετά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι, το ιξώδες τους παραμένει σταθερό, ώστε να λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα σε κάθε περίσταση.
Ημισυνθετικά. Τα ημισυνθετικά λιπαντικά είναι μείγματα συνθετικών και ορυκτελαίων και οι επιδόσεις τους είναι υψηλότερες από εκείνες των ορυκτέλαιων. Θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην αναμειγνύονται ορυκτέλαια και συνθετικά λιπαντικά.
Aνακυκλωμένα. Τα ανακυκλωμένα λιπαντικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα λάδια που καθαρίζονται και θερμαίνονται σε υψηλή θερμοκρασία για να ανακτήσουν τα χαρακτηριστικά τους και αναμειγνύονται με καινούργια λάδια και ειδικά πρόσθετα. Ο βαθμός απόδοσης του ανακυκλωμένου λιπαντικού φτάνει το 70% σε σχέση με το μη ανακυκλωμένο.

Τι δεν πρέπει να κάνεις λάθος στην επιλογή λιπαντικού.
Όταν αποφασίζουμε την αλλαγή λιπαντικών για τον κινητήρα μας, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας τα εξής πράγματα για να μην κάνουμε κακό στον κινητήρα μας:
- Δεν κάνουν όλα τα λιπαντικά για όλους τους τύπους κινητήρων και πως κάθε λιπαντικό πληροί ορισμένα standards τα οποία και πρέπει να τα γνωρίζουμε, όταν θα προβούμε σε αλλαγή λαδιών.
- Δεν χρησιμοποιώ ποτέ λιπαντικό βενζινοκινητήρα σε κινητήρα πετρελαίου. Αν χρησιμοποιηθεί λιπαντικό βενζινοκινητήρα σε κινητήρα πετρελαίου, θα υπάρξει διάβρωση του μετάλλου λόγω σχηματισμού θεϊκού οξέως, ενώ θα αυξηθεί και το ιξώδες του λιπαντικού λόγω σχηματισμού αιθάλης, όλο αυτό θα έχει δυσάρεστες συνέπειες για το αυτοκίνητό μας.
- Δεν συμπληρώνουμε τον κινητήρα με λάδι που έχει διαφορετική ρευστότητα. Το «μείγμα» δεν θα ανακατευτεί σωστά και μόνο ζημιά θα κάνετε.
- Αν αλλάζουμε λάδια 2 φορές το χρόνο, μπορούμε να επιλέξουμε άλλον τύπο για το χειμώνα και άλλον για το καλοκαίρι.
- Αν αλλάζουμε λάδια 1 φορά το χρόνο, επιλέγουμε συνθετικά λιπαντικά που λειτουργούν σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Π.χ. για Ελλάδα: 0W40.


Μας κοινοποιήθηκε από το autoagora.gr

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video