ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Ρεπορτάζ AutoΤρίτη: 8 στους 10 με ακατάλληλα ελαστικά

Το 80% των οδηγών κυκλοφορούν με ακατάλληλα ελαστικά, φθαρμένα ή με λάθος πίεση, μειώνοντας δραματικά τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας και αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου.
Όπως έδειξαν οι δοκιμές μας, τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσματος μέχρι και 21%, ενώ τα ξεφούσκωτα αυξάνουν την κατανάλωση κατά 20% και επιμηκύνουν τα φρενάρισμα μέχρι 3 μέτρα.

Η καταλληλότητα των ελαστικών και η σωστή λειτουργία τους εξαρτάται από 2 απλά πράγματα: να μην φαγωθεί το πέλμα τους και να έχουν σωστή πίεση αέρα.

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το οδόστρωμα είναι τα ελαστικά, συνεπώς αυτά ορίζουν την συμπεριφορά του στο δρόμο; Η πρόσφυση, η επιτάχυνση, το κράτημα, η άνεση κ.ο.κ. καθορίζονται από τη μικρή επιφάνεια των τεσσάρων ελαστικών, ίσης με το μέγεθος ενός σφουγγαριού κουζίνας, που ακουμπούν στο δρόμο και που διατηρούν το αυτοκίνητο σταθερό στην πορεία του.

Αυτομάτως λοιπόν καταλαβαίνει κανείς πως η ασφάλεια οδηγού και επιβατών, αλλά και των άλλων εποχούμενων ή πεζών, που κινούνται γύρω μας είναι άμεσα εξαρτώμενη από τα λάστιχα που έχουμε. Και φυσικά όχι μόνο η ασφάλεια, αλλά και η τσέπη μας, αφού και η κατανάλωση καυσίμων επηρεάζεται άμεσα από τα αυτά.

Τα ελαστικά χάνουν 1,5 psi αέρα το μήνα
Τα ελαστικά με την πάροδο του χρόνου χάνουν φυσιολογικά ένα μέρος της πίεσής τους, ακόμα και αν το αυτοκίνητο σας είναι ακίνητο, καθώς η φύση του αέρα είναι έτσι που τα μόρια του ξεφεύγουν.

Αυτή η απώλεια αέρα έχει υπολογιστεί πως συντελείται με ρυθμό περίπου 0,1 bar ή 1,45 psi (λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα) το μήνα, η οποία είναι τόσο μικρή και λαμβάνει χώρα σταδιακά που ο οδηγός, όσο έμπειρος και αν είναι, είναι αδύνατο να το αντιληφθεί.

Φυσικά η απώλεια ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη αν διανύετε συχνά μεγάλες αποστάσεις, οδηγείτε σε ανώμαλα οδοστρώματα και αν μεταφέρετε βαριά φορτία, καθώς επίσης και σε υψηλότερες θερμοκρασίες.

Αρνητικές επιπτώσεις σε τσέπη και ασφάλεια
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση πολλαπλασιάζει την πιθανότητα εμπλοκής μας σε κάποιο ατύχημα, αφού αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης σε ένα απότομο φρενάρισμα, ενώ παράλληλα μειώνει και το κράτημα του αυτοκινήτου. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, υπολογίζεται πως 1 στα 10 ατυχήματα οφείλεται σε λανθασμένη πίεση ελαστικών. Φυσικά στο συγκεκριμένο τομέα, τις ίδιες και ακόμα χειρότερες αρνητικές επιπτώσεις έχουν και τα φθαρμένα ελαστικά.

Οδηγώντας όμως με ελαστικά, που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνο, αλλά επίσης ασύμφορο για την τσέπη και το περιβάλλον μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Πάλι, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια, η ζημιά στην τσέπη σας από την κατανάλωση μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 360 ευρώ το χρόνο. Μάλιστα αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα της πρόωρης φθοράς των ελαστικών, τότε το κόστος αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Όπως έχει υπολογιστεί αν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά 30%.

ΓιΆ αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζουμε αν βάλαμε σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.

Μέτρηση πάντα με ΚΡΥΑ ελαστικά
Την πίεση των ελαστικών την μετράμε όταν τα λάστιχα είναι ΚΡΥΑ (όχι εξωτερικά το λάστιχο αλλά εσωτερικά ο αέρας) για μία απόσταση 3 χιλιομέτρων από το ξεκίνημα του αυτοκινήτου το πρωί ή σε ταξίδι εάν σταματήσετε για περίπου 2-3 ώρες). Όταν θερμανθούν τα ελαστικά ανεβαίνει η πίεση κατά 4-5 psi. Δηλαδή εάν μετρήσετε την πίεση του ελαστικού με ζεστό τον αέρα και ο κατασκευαστής συνιστά 32 psi θα πρέπει να έχετε πίεση 32+5 = 37 psi.

Η λύση του αζώτου
Η επιλογή της χρήσης καθαρού αζώτου αντί για αέρα είναι μια καλή επιλογή για όσους θέλουν το καλύτερο από τα ελαστικά τους. Με το άζωτο η πίεση διατηρείται σταθερή για αρκετό χρόνο, ενώ επίσης δε διαφοροποιείται η θερμοκρασία του (ζεστά και κρύα ελαστικά) και έχει καλύτερη συμπεριφορά σε γρήγορους ρυθμούς. Βέβαια, από την άλλη, δεν τον βρίσκεις παντού και έχει κάποιο κόστος.


Διαβάστε τη συνέχεια στο autotriti.gr που μας κοινοποιεί θέματα αυτοκινήτου

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video