Δες τώρα συμβουλές ελέγχου, φόρτισης και φροντίδας της μπαταρίας σου και αύξησε εύκολα τη διάρκεια ζωής της!
Μην ξεχνάς τα φώτα αναμμένα! Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μειώνεται
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία μπαταριών τύπου μολύβδου – οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4 χρόνια. Εάν η δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης με κάποιο τρόπο. Είναι η περίπτωση που είναι ευρέως γνωστή ως «νεκρή» μπαταρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία ενέργεια, όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επαναφόρτισής της.
Εάν έτυχε να ξεχάσεις αναμμένα φώτα στο αυτοκίνητό σου, κάτι που λίγο πολύ έχει συμβεί στους περισσότερους από εμάς, ή αν για οποιοδήποτε άλλο τεχνικό λόγο η μπαταρία αποφορτίστηκε τελείως, μπορείς να τη φορτίσεις και να ξαναρχίσει να λειτουργεί κανονικά.
Όμως, πρέπει να τονιστεί πως κάθε φορά που η τάση της μπαταρίας «πέφτει» κάτω από τα 12.2V λόγω κάποιου από τους παραπάνω λόγους, η μέγιστη διάρκεια ζωής της μειώνεται παρόλο που μπορεί να φορτιστεί και να ξαναρχίσει να «δουλεύει». Γι αυτό, το θέμα με τα ξεχασμένα φώτα θέλει ιδιαίτερη προσοχή, καθώς δημιουργεί μακροπρόθεσμα πρόβλημα άρα και νέα έξοδα.
Αν παρατηρείς ότι η μπαταρία «αδειάζει» συχνά παρόλο που είναι καινούρια, καλό θα ήταν να πας το αυτοκίνητο για ένα πλήρη έλεγχο των ηλεκτρικών συστημάτων του καθώς ακόμα κι αν την αντικαταστήσεις, το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει και στη νέα.
Πρέπει να έχεις επίσης πάντα στο μυαλό σου ότι η ακινησία του αυτοκινήτου για μεγάλες περιόδους προκαλεί εξασθένιση και διαβρώνει τις πλάκες μολύβδου που περιέχει μέσα η μπαταρία και, μάλιστα, μετά από κάποιο συγκεκριμένο διάστημα, η φθορά δεν επιδιορθώνεται. Αν το διατηρείς ακίνητο για μεγάλα διαστήματα, έχεις τη δυνατότητα να τη φορτίζεις με κάποιο εξωτερικό φορτιστή.
Φόρτισε τη με 3 κινήσεις!
Δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να φορτίσεις τη μπαταρία του αυτοκινήτου σου, το μόνο που θα πρέπει να έχεις είναι σαφείς και απλές οδηγίες.
Πριν αρχίσουμε τα βήματα, να θυμάσαι ότι πρέπει να χρησιμοποιείς μόνο κατάλληλους φορτιστές μπαταριών μολύβδου, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης τους και επίσης ότι δεν φορτίζεις ποτέ μπαταρίες που είναι παγωμένες ή έχουν υπερβολικά μεγάλη θερμοκρασία (πάνω από 45 βαθμούς). Φροντίζεις επίσης να γίνει η διαδικασία σε χώρο με καλό εξαερισμό.
Συνδέεις το θετικό πόλο του φορτιστή με το θετικό πόλο της μπαταρίας, κάνεις το ίδιο και για τους αρνητικούς.
Αφού έχεις συνδέσει τη μπαταρία «ανάβεις» το φορτιστή.
Όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση, «σβήνεις» πρώτα το φορτιστή.
Αν παρατηρήσεις διαρροή οξέος ή απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, διακόπτεις αμέσως τη φόρτιση.
Κράτησε καθαρές και στεγνές τις επιφάνειες της μπαταρίας- Προτίμησε αντιστατικό ή υγρό πανί!
Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω, τις καθαρίζεις μόνο με αντιστατικό ή υγρό πανί.
Φροντίζεις να προφυλάσσεις τα κλιπς συνδεσης και τους πόλους από τυχούσα διάβρωση.
Έλεγχε τακτικά την τάση της. Αν είναι κάτω από 12.3V χρειάζεται φόρτιση.
Μην αμελείς τον έλεγχο στο κάλυμμα, τα άκρα και τους ακροδέκτες!
Θα πρέπει να «τσεκάρεις» τακτικά, καθώς αν εμφανιστεί κάτι από τα παρακάτω, θα πρέπει να ελέγξει τη μπαταρία εξειδικευμένος τεχνικός:
Το κάλυμμα ή το κουτί δείχνουν να έχουν υποστεί ζημιά ή αναπτύσσουν υψηλή θερμοκρασία.
Τα άκρα δείχνουν να «γυρίζουν» προς τα έξω.
Οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.
Μας κοινοποιήθηκε από autotriti.gr
Μην ξεχνάς τα φώτα αναμμένα! Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μειώνεται
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία μπαταριών τύπου μολύβδου – οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4 χρόνια. Εάν η δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης με κάποιο τρόπο. Είναι η περίπτωση που είναι ευρέως γνωστή ως «νεκρή» μπαταρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία ενέργεια, όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επαναφόρτισής της.
Εάν έτυχε να ξεχάσεις αναμμένα φώτα στο αυτοκίνητό σου, κάτι που λίγο πολύ έχει συμβεί στους περισσότερους από εμάς, ή αν για οποιοδήποτε άλλο τεχνικό λόγο η μπαταρία αποφορτίστηκε τελείως, μπορείς να τη φορτίσεις και να ξαναρχίσει να λειτουργεί κανονικά.
Όμως, πρέπει να τονιστεί πως κάθε φορά που η τάση της μπαταρίας «πέφτει» κάτω από τα 12.2V λόγω κάποιου από τους παραπάνω λόγους, η μέγιστη διάρκεια ζωής της μειώνεται παρόλο που μπορεί να φορτιστεί και να ξαναρχίσει να «δουλεύει». Γι αυτό, το θέμα με τα ξεχασμένα φώτα θέλει ιδιαίτερη προσοχή, καθώς δημιουργεί μακροπρόθεσμα πρόβλημα άρα και νέα έξοδα.
Αν παρατηρείς ότι η μπαταρία «αδειάζει» συχνά παρόλο που είναι καινούρια, καλό θα ήταν να πας το αυτοκίνητο για ένα πλήρη έλεγχο των ηλεκτρικών συστημάτων του καθώς ακόμα κι αν την αντικαταστήσεις, το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει και στη νέα.
Πρέπει να έχεις επίσης πάντα στο μυαλό σου ότι η ακινησία του αυτοκινήτου για μεγάλες περιόδους προκαλεί εξασθένιση και διαβρώνει τις πλάκες μολύβδου που περιέχει μέσα η μπαταρία και, μάλιστα, μετά από κάποιο συγκεκριμένο διάστημα, η φθορά δεν επιδιορθώνεται. Αν το διατηρείς ακίνητο για μεγάλα διαστήματα, έχεις τη δυνατότητα να τη φορτίζεις με κάποιο εξωτερικό φορτιστή.
Φόρτισε τη με 3 κινήσεις!
Δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να φορτίσεις τη μπαταρία του αυτοκινήτου σου, το μόνο που θα πρέπει να έχεις είναι σαφείς και απλές οδηγίες.
Πριν αρχίσουμε τα βήματα, να θυμάσαι ότι πρέπει να χρησιμοποιείς μόνο κατάλληλους φορτιστές μπαταριών μολύβδου, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης τους και επίσης ότι δεν φορτίζεις ποτέ μπαταρίες που είναι παγωμένες ή έχουν υπερβολικά μεγάλη θερμοκρασία (πάνω από 45 βαθμούς). Φροντίζεις επίσης να γίνει η διαδικασία σε χώρο με καλό εξαερισμό.
Συνδέεις το θετικό πόλο του φορτιστή με το θετικό πόλο της μπαταρίας, κάνεις το ίδιο και για τους αρνητικούς.
Αφού έχεις συνδέσει τη μπαταρία «ανάβεις» το φορτιστή.
Όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση, «σβήνεις» πρώτα το φορτιστή.
Αν παρατηρήσεις διαρροή οξέος ή απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, διακόπτεις αμέσως τη φόρτιση.
Κράτησε καθαρές και στεγνές τις επιφάνειες της μπαταρίας- Προτίμησε αντιστατικό ή υγρό πανί!
Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω, τις καθαρίζεις μόνο με αντιστατικό ή υγρό πανί.
Φροντίζεις να προφυλάσσεις τα κλιπς συνδεσης και τους πόλους από τυχούσα διάβρωση.
Έλεγχε τακτικά την τάση της. Αν είναι κάτω από 12.3V χρειάζεται φόρτιση.
Μην αμελείς τον έλεγχο στο κάλυμμα, τα άκρα και τους ακροδέκτες!
Θα πρέπει να «τσεκάρεις» τακτικά, καθώς αν εμφανιστεί κάτι από τα παρακάτω, θα πρέπει να ελέγξει τη μπαταρία εξειδικευμένος τεχνικός:
Το κάλυμμα ή το κουτί δείχνουν να έχουν υποστεί ζημιά ή αναπτύσσουν υψηλή θερμοκρασία.
Τα άκρα δείχνουν να «γυρίζουν» προς τα έξω.
Οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.
Μας κοινοποιήθηκε από autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου