Δες τώρα ποιες βελτιώσεις σε εισαγωγή και εξαγωγή προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη λειτουργία!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Φιλτράρετε… «ελεύθερα»!
Ακούς για διάφορα φίλτρα και προσπαθείς να καταλάβεις τις διαφορές τους; Διάβασε παρακάτω τα βασικά για την κάθε κατηγορία.
1) Ελεύθερο φίλτρο στο φιλτροκούτι
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, πρόκειται για την ευκολότερη και πιο προσιτή λύση. Αυτό, γιατί δε χρειάζεται να κάνουμε κάποια παρέμβαση στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα για να τοποθετήσουμε αυτού του είδους το φίλτρο, διότι, απλά, αντικαθιστά το εργοστασιακό παίρνοντας τη θέση του. Το θετικό στην επιλογή αυτού του φίλτρου είναι ότι, το εργοστασιακό «φιλτροκούτι» παραμένει, λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος για τον αέρα, βελτιώνοντας κατά ένα μεγάλο βαθμό τη ροπή.
2) Φιλτροχοάνη
Η φιλτροχοάνη είναι ένα βήμα που προτιμούν οι περισσότεροι, διότι έχει την ιδιότητα να τραβάει με δύναμη τον αέρα και όχι απλά να τον φιλτράρει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή έντονου μπάσου ήχου, που ενθουσιάζει τους ακουστικούς τύπους. Θα πρέπει να προσέξουμε κατά την τοποθέτησή της να βρίσκεται σε σημείο τέτοιο, ώστε ο αέρας που εισέρχεται σε αυτήν να είναι όσο πιο κρύος γίνεται. Αυτό μπορεί να συμβεί, αν βρούμε κάποιον τρόπο να την απομακρύνουμε όσο μπορούμε από τον κινητήρα.
3) Φίλτρο «σκούπα»
Το φίλτρο αυτό έχει πάρει το όνομά του από το σχήμα του, το οποίο βοηθά τον αέρα να αναπτύξει ταχύτητα, ώστε να εισέρχεται στο χώρο καύσης με μεγαλύτερη πίεση. Η εντύπωση πολλών ότι, η σκούπα έχει καλύτερη απόδοση από μία απλή φιλτροχοάνη είναι λάθος, μιας και στο εσωτερικό της μέρος διαθέτει και αυτή φιλτροχοάνη.
4) Φίλτρο «βαρελάκι»
Το σχήμα του φίλτρου, όπως προδίδει και το όνομά του, είναι κυλινδροειδές και συνήθως κατασκευάζεται από ανθεκτικό υλικό. Επίσης το υλικό αυτό πολλές φορές δεν είναι καλός αγωγός της θερμότητας και αυτό βοηθάει στο να μην επηρεάζεται ο εισερχόμενος αέρας μέσα στο «βαρελάκι» από την υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα. Η τιμή του είναι υψηλότερη από όλα τα προηγούμενα, λόγω του καλού συστήματος εισαγωγής του και της καλής ποιότητας κατασκευής του.
ΕΞΑΓΩΓΗ: Η εκπνοή του κινητήρα
Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί το σύστημα της εξάτμισης σε κάθε μοντέλο της, σύμφωνα με κάποιες προδιαγραφές και σε συνάρτηση με την οικονομία και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόδοση. Όμως, γι αυτούς που αναζητούν κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητό τους, υπάρχουν διάφορες βελτιωτικές επιλογές στην αγορά, που θα καλύψουν κάθε τους απαίτηση. Έτσι, τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι ότι, αυξάνουν την ισχύ και τη ροπή, προσφέρουν έναν πιο «σπορ» ήχο στον κινητήρα και βελτιώνουν την εμφάνιση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τη μία ή τις περισσότερες απολήξεις. Στο εμπόριο, μπορούμε να βρούμε έτοιμα βελτιωτικά συστήματα εξαγωγής ή χειροποίητα, τα οποία θα μας προσφέρουν όλα τα παραπάνω.
Τμήματα εξάτμισης
- Πολλαπλή εξαγωγής
Η πολλαπλή είναι αυτή που εφάπτεται στην εξαγωγή του κινητήρα και διαθέτει τόσους αυλούς, όσοι είναι και οι κύλινδροι του μοτέρ. Μία βελτιωμένη έχει μεγαλύτερη διάμετρο και μέγεθος, αλλά και καλύτερη σχεδίαση για τη βελτίωση της ροής των καυσαερίων.
- Καταλύτης
Ο καταλύτης αποτελείται στο εσωτερικό του από κεραμικά υποστρώματα. Ένας βελτιωτικός καταλύτης διαθέτει μεταλλικό υπόστρωμα στο εσωτερικό του, το οποίο είναι κατασκευασμένο από λεπτά μεταλλικά φύλλα. Τα μεταλλικά τοιχώματα επιτρέπουν στο υπόστρωμα να καλύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια, σε σύγκριση με ένα συμβατικό καταλύτη.
- Μεσαίο «καζανάκι»
Το μεσαίο «καζανάκι» βρίσκεται μετά τον καταλύτη και ο βασικός του ρόλος είναι να ρυθμίζει τη ροή των καυσαερίων. Στο εμπόριο μπορούμε να βρούμε ένα το οποίο να βελτιώσει την απόδοση, προσφέροντάς μας επιπλέον δύναμη στις υψηλές στροφές λειτουργίας.
- Τελικό «καζανάκι»
Το εργοστασιακό τελικό «καζανάκι» είναι «φιμωμένο» από τον κατασκευαστή, ώστε να περιορίζει σημαντικά τα επίπεδα θορύβου. Εμείς μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο από ένα κατάστημα με βελτιωτικές εξατμίσεις, το οποίο θα προσφέρει μία σπορτίφ αίσθηση στο αυτοκίνητό μας, λόγω του ελαφρώς αυξημένου θορύβου (μέσα στα πλαίσια της νομοθεσίας).
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Φιλτράρετε… «ελεύθερα»!
Ακούς για διάφορα φίλτρα και προσπαθείς να καταλάβεις τις διαφορές τους; Διάβασε παρακάτω τα βασικά για την κάθε κατηγορία.
1) Ελεύθερο φίλτρο στο φιλτροκούτι
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, πρόκειται για την ευκολότερη και πιο προσιτή λύση. Αυτό, γιατί δε χρειάζεται να κάνουμε κάποια παρέμβαση στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα για να τοποθετήσουμε αυτού του είδους το φίλτρο, διότι, απλά, αντικαθιστά το εργοστασιακό παίρνοντας τη θέση του. Το θετικό στην επιλογή αυτού του φίλτρου είναι ότι, το εργοστασιακό «φιλτροκούτι» παραμένει, λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος για τον αέρα, βελτιώνοντας κατά ένα μεγάλο βαθμό τη ροπή.
2) Φιλτροχοάνη
Η φιλτροχοάνη είναι ένα βήμα που προτιμούν οι περισσότεροι, διότι έχει την ιδιότητα να τραβάει με δύναμη τον αέρα και όχι απλά να τον φιλτράρει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή έντονου μπάσου ήχου, που ενθουσιάζει τους ακουστικούς τύπους. Θα πρέπει να προσέξουμε κατά την τοποθέτησή της να βρίσκεται σε σημείο τέτοιο, ώστε ο αέρας που εισέρχεται σε αυτήν να είναι όσο πιο κρύος γίνεται. Αυτό μπορεί να συμβεί, αν βρούμε κάποιον τρόπο να την απομακρύνουμε όσο μπορούμε από τον κινητήρα.
3) Φίλτρο «σκούπα»
Το φίλτρο αυτό έχει πάρει το όνομά του από το σχήμα του, το οποίο βοηθά τον αέρα να αναπτύξει ταχύτητα, ώστε να εισέρχεται στο χώρο καύσης με μεγαλύτερη πίεση. Η εντύπωση πολλών ότι, η σκούπα έχει καλύτερη απόδοση από μία απλή φιλτροχοάνη είναι λάθος, μιας και στο εσωτερικό της μέρος διαθέτει και αυτή φιλτροχοάνη.
4) Φίλτρο «βαρελάκι»
Το σχήμα του φίλτρου, όπως προδίδει και το όνομά του, είναι κυλινδροειδές και συνήθως κατασκευάζεται από ανθεκτικό υλικό. Επίσης το υλικό αυτό πολλές φορές δεν είναι καλός αγωγός της θερμότητας και αυτό βοηθάει στο να μην επηρεάζεται ο εισερχόμενος αέρας μέσα στο «βαρελάκι» από την υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα. Η τιμή του είναι υψηλότερη από όλα τα προηγούμενα, λόγω του καλού συστήματος εισαγωγής του και της καλής ποιότητας κατασκευής του.
ΕΞΑΓΩΓΗ: Η εκπνοή του κινητήρα
Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί το σύστημα της εξάτμισης σε κάθε μοντέλο της, σύμφωνα με κάποιες προδιαγραφές και σε συνάρτηση με την οικονομία και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόδοση. Όμως, γι αυτούς που αναζητούν κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητό τους, υπάρχουν διάφορες βελτιωτικές επιλογές στην αγορά, που θα καλύψουν κάθε τους απαίτηση. Έτσι, τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι ότι, αυξάνουν την ισχύ και τη ροπή, προσφέρουν έναν πιο «σπορ» ήχο στον κινητήρα και βελτιώνουν την εμφάνιση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τη μία ή τις περισσότερες απολήξεις. Στο εμπόριο, μπορούμε να βρούμε έτοιμα βελτιωτικά συστήματα εξαγωγής ή χειροποίητα, τα οποία θα μας προσφέρουν όλα τα παραπάνω.
Τμήματα εξάτμισης
- Πολλαπλή εξαγωγής
Η πολλαπλή είναι αυτή που εφάπτεται στην εξαγωγή του κινητήρα και διαθέτει τόσους αυλούς, όσοι είναι και οι κύλινδροι του μοτέρ. Μία βελτιωμένη έχει μεγαλύτερη διάμετρο και μέγεθος, αλλά και καλύτερη σχεδίαση για τη βελτίωση της ροής των καυσαερίων.
- Καταλύτης
Ο καταλύτης αποτελείται στο εσωτερικό του από κεραμικά υποστρώματα. Ένας βελτιωτικός καταλύτης διαθέτει μεταλλικό υπόστρωμα στο εσωτερικό του, το οποίο είναι κατασκευασμένο από λεπτά μεταλλικά φύλλα. Τα μεταλλικά τοιχώματα επιτρέπουν στο υπόστρωμα να καλύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια, σε σύγκριση με ένα συμβατικό καταλύτη.
- Μεσαίο «καζανάκι»
Το μεσαίο «καζανάκι» βρίσκεται μετά τον καταλύτη και ο βασικός του ρόλος είναι να ρυθμίζει τη ροή των καυσαερίων. Στο εμπόριο μπορούμε να βρούμε ένα το οποίο να βελτιώσει την απόδοση, προσφέροντάς μας επιπλέον δύναμη στις υψηλές στροφές λειτουργίας.
- Τελικό «καζανάκι»
Το εργοστασιακό τελικό «καζανάκι» είναι «φιμωμένο» από τον κατασκευαστή, ώστε να περιορίζει σημαντικά τα επίπεδα θορύβου. Εμείς μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο από ένα κατάστημα με βελτιωτικές εξατμίσεις, το οποίο θα προσφέρει μία σπορτίφ αίσθηση στο αυτοκίνητό μας, λόγω του ελαφρώς αυξημένου θορύβου (μέσα στα πλαίσια της νομοθεσίας).
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου