Το κλασσικότερο σχήμα αυτοκινήτου περνάει κρίση και ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία. Ποιά νέα κατηγορία σκοτώνει τα σεντάν μοντέλα;
Σεντάν, λιμουζίνες, μπερλίνες, κούρσες, τριών όγκων, όπως και να τα πεις φαίνεται πως μας αφήνουν για ένα καλύτερο μέρος. Το κλασσικότερο σχήμα αυτοκινήτου περνάει κρίση και ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία. Ποιά νέα κατηγορία όμως το αντικαθιστά;
Σεντάν ονομάζουμε γενικά τα αυτοκίνητα τριών όγκων όταν η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν έχει μαζί της το πίσω παράθυρο. Δεν είναι δηλαδή χάτσμπακ. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι τα πιο γνώριμα στους περισσότερους, αφού έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα των τριών όγκων, έναν για κάθε μέρος. Όμως αυτά τα αυτοκίνητα είναι όλο και λιγότερα.
Στις αρχές της δεκαετίας φάνηκε πως το σεντάν επανερχόταν δυναμικά, με τους κατασκευαστές να λανσάρουν τα μικρομεσαία τους χάτσμπακ και με τρίτο όγκο. Με την δυναμική είσοδο της Κίνας στις παγκόσμιες αγορές, ο τρίτος όγκος φάνηκε να γίνεται ξανά περιζήτητος και έτσι αρκετά μοντέλα εμφανίστηκαν να καλύψουν τη ζήτηση.
Η μόδα όμως αλλάζει. Βλέπεις οι κλασσικές μπερλίνες τριών όγκων, όπως τα μεσαία Audi A4 και η BMW Σειρά 3 στις τελευταίες γενιές τους έχουν προσθέσει έναν στενό συγγενή, που με ένα νούμερο παραπάνω, κάνει το καπό του χώρου αποσκευών κανονική πόρτα. Έτσι οι 5θυρες εκδόσεις των Α5 και Σειράς 4, ουσιαστικά μετατρέπουν τα σεντάν σε χάτσμπακ που φέρνουν σε κουπέ, ή liftback όπως τα λέγαμε κάποτε.
Και φυσικά αυτό δεν είναι καινούργια μόδα. Μάρκες όπως η Opel και η Ford λάνσαραν για σειρά ετών τα μεσαία τους μοντέλα, Vectra και Mondeo σε τρία αμαξώματα: 4θυρα σεντάν, 5θυρα χάτσμπακ και στέισον βάγκον.
Ο σχεδιαστικός γάμος όμως μεταξύ μεγάλου χάτσμπακ και κουπέ που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, έχει κάνει τη νέα αυτή υποκατηγορία ιδιαίτερα δημοφιλή. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, ενώ φαίνεται και η Αμερική να θέλει πολύ τα νέα αυτά μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα.
Η Kia λανσάρει ήδη το νέο της πισωκίνητο μεσαίο της μοντέλο, το Stinger σε αυτό το νέο σχήμα, λίγο κουπέ, λίγο χάτσμπακ, ενώ πλέον στο χορό της αλλαγής αυτής μπαίνει και η Toyota με τo νέo Camry, το μοντέλο “ψωμοτύρι” της μάρκας σε Κίνα και Αμερική, που αλλάζει ριζικά και από σεντάν τριών όγκων γίνεται ένα πολύ κομψό κουπέ/χάτσμπακ.
Στην μόδα αυτή πρώτη μπήκε η Jaguar με όλα της τα μοντέλα, ΧΕ, ΧF και XJ να αποστασιοποιούνται από το κλασσικό σχήμα τριών όγκων που τόσα χρόνια η μάρκα είχε καθιερώσει. Και μάλιστα με τεράστια επιτυχία, αφού τα μοντέλα της μάρκας είναι ανάρπαστα εκτός Ελλάδας, κυρίως χάρη στο πολύ δυναμικό τους σχήμα.
Και στην Ελλάδα όμως το σχήμα αυτό δεν είναι τελείως άγνωστο. Αν και δεν είναι το ίδιο με τους δυόμισι όγκους που μας έμαθαν οι Alfa 33 και η Skoda Octavia, φαίνεται πως μία μεγάλη πίσω πόρτα αναμένεται να κερδίσει πολύ κόσμο.
Εσάς; Πως σας φαίνονται αυτά τα νέα μεσαία μοντέλα; Προτιμάτε το παραδοσιακό 4θυρο ή το αντίστοιχο 5θυρο; Σας αρέσει αυτή η αλλαγή; Ή επιμένετε σεντάν τριών όγκων και ξερό ψωμί;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Σεντάν, λιμουζίνες, μπερλίνες, κούρσες, τριών όγκων, όπως και να τα πεις φαίνεται πως μας αφήνουν για ένα καλύτερο μέρος. Το κλασσικότερο σχήμα αυτοκινήτου περνάει κρίση και ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία. Ποιά νέα κατηγορία όμως το αντικαθιστά;
Σεντάν ονομάζουμε γενικά τα αυτοκίνητα τριών όγκων όταν η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν έχει μαζί της το πίσω παράθυρο. Δεν είναι δηλαδή χάτσμπακ. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι τα πιο γνώριμα στους περισσότερους, αφού έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα των τριών όγκων, έναν για κάθε μέρος. Όμως αυτά τα αυτοκίνητα είναι όλο και λιγότερα.
Στις αρχές της δεκαετίας φάνηκε πως το σεντάν επανερχόταν δυναμικά, με τους κατασκευαστές να λανσάρουν τα μικρομεσαία τους χάτσμπακ και με τρίτο όγκο. Με την δυναμική είσοδο της Κίνας στις παγκόσμιες αγορές, ο τρίτος όγκος φάνηκε να γίνεται ξανά περιζήτητος και έτσι αρκετά μοντέλα εμφανίστηκαν να καλύψουν τη ζήτηση.
Η μόδα όμως αλλάζει. Βλέπεις οι κλασσικές μπερλίνες τριών όγκων, όπως τα μεσαία Audi A4 και η BMW Σειρά 3 στις τελευταίες γενιές τους έχουν προσθέσει έναν στενό συγγενή, που με ένα νούμερο παραπάνω, κάνει το καπό του χώρου αποσκευών κανονική πόρτα. Έτσι οι 5θυρες εκδόσεις των Α5 και Σειράς 4, ουσιαστικά μετατρέπουν τα σεντάν σε χάτσμπακ που φέρνουν σε κουπέ, ή liftback όπως τα λέγαμε κάποτε.
Και φυσικά αυτό δεν είναι καινούργια μόδα. Μάρκες όπως η Opel και η Ford λάνσαραν για σειρά ετών τα μεσαία τους μοντέλα, Vectra και Mondeo σε τρία αμαξώματα: 4θυρα σεντάν, 5θυρα χάτσμπακ και στέισον βάγκον.
Ο σχεδιαστικός γάμος όμως μεταξύ μεγάλου χάτσμπακ και κουπέ που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, έχει κάνει τη νέα αυτή υποκατηγορία ιδιαίτερα δημοφιλή. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, ενώ φαίνεται και η Αμερική να θέλει πολύ τα νέα αυτά μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα.
Η Kia λανσάρει ήδη το νέο της πισωκίνητο μεσαίο της μοντέλο, το Stinger σε αυτό το νέο σχήμα, λίγο κουπέ, λίγο χάτσμπακ, ενώ πλέον στο χορό της αλλαγής αυτής μπαίνει και η Toyota με τo νέo Camry, το μοντέλο “ψωμοτύρι” της μάρκας σε Κίνα και Αμερική, που αλλάζει ριζικά και από σεντάν τριών όγκων γίνεται ένα πολύ κομψό κουπέ/χάτσμπακ.
Στην μόδα αυτή πρώτη μπήκε η Jaguar με όλα της τα μοντέλα, ΧΕ, ΧF και XJ να αποστασιοποιούνται από το κλασσικό σχήμα τριών όγκων που τόσα χρόνια η μάρκα είχε καθιερώσει. Και μάλιστα με τεράστια επιτυχία, αφού τα μοντέλα της μάρκας είναι ανάρπαστα εκτός Ελλάδας, κυρίως χάρη στο πολύ δυναμικό τους σχήμα.
Και στην Ελλάδα όμως το σχήμα αυτό δεν είναι τελείως άγνωστο. Αν και δεν είναι το ίδιο με τους δυόμισι όγκους που μας έμαθαν οι Alfa 33 και η Skoda Octavia, φαίνεται πως μία μεγάλη πίσω πόρτα αναμένεται να κερδίσει πολύ κόσμο.
Εσάς; Πως σας φαίνονται αυτά τα νέα μεσαία μοντέλα; Προτιμάτε το παραδοσιακό 4θυρο ή το αντίστοιχο 5θυρο; Σας αρέσει αυτή η αλλαγή; Ή επιμένετε σεντάν τριών όγκων και ξερό ψωμί;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου