ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Δεκαπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Δεκαπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Από 500 ευρώ ή 1.000 ευρώ θα ξεκινά το κόστος εκτελωνισμού στα παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, κυρίως 15ετίας, αντί 50 ή 80 ευρώ που κυμαίνεται σήμερα.

Μάλιστα το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Realnews, εξετάζει να αυξήσει το κόστος εκτελωνισμού σε μια προσπάθεια να σταματήσει τις αθρόες εισαγωγές παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων τα οποία καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό άνω του 50% αλλά και να τονώσει τα κρατικά έσοδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η Realnews οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 7μηνο σημειώνουν αύξηση 54,54% καθώς μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχαν εισαχθεί 21.120 αυτοκίνητα έναντι 16.254 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Ωστόσο πέραν της ραγδαίας αύξησης που σημειώνουν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στελέχη από τα Τελωνεία της χώρας έχουν εδώ και καιρό κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στο οικονομικό επιτελείο καθώς όπως έχουν αναφέρει το κόστος εκτελωνισμού παλαιών οχημάτων ανέρχεται σε μόλις 50 ή 80 ευρώ και οι τελωνειακοί υπάλληλοι μπορεί να αφιερώσουν πολλές εργατοώρες για την συμπλήρωση των απαραίτητων εγγράφων για να εισπράξει το κράτος λίγες δεκάδες ευρώ.

Άλλωστε η υπολειμματική αξία στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 15ετία προσδιορίζεται στο 95% της Αρχικής Αξίας προ Φόρων, δηλαδή αν κάποιο αυτοκίνητο κόστιζε 10.000 ευρώ το 2002 και εισάγεται σήμερα στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται σε μόλις 500 ευρώ! Αν ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης είναι 10% τότε το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 50 ευρώ!

Η είδηση της επιβολής Τέλους Ταξινόμησης από τουλάχιστον 500 ή 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητο έχει προκαλέσει την αντίδραση των εμπόρων αυτοκινήτων αλλά και των εκτελωνιστών οι οποίοι εκτιμούν πως αν συμβεί κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει «πάγωμα» στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.

Πάντως από το 2008 έως και τον Ιούλιο του 2017 έχουν εισαχθεί 176.147 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ωστόσο από τις αρχές του 2017 οι εισαγωγές έχουν διπλασιαστεί.

«Σαπάκια» από τη Βουλγαρία

Αθρόες είναι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη και ειδικά από την Βουλγαρία όπου μεταβαίνουν έμποροι και αποκτούν έναντι 300 έως και 2.100 ευρώ εκατοντάδες «σαπάκια» αμφιβόλου ποιότητας.

Παράλληλα οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν φροντίζουν πλέον να εκτελωνίζονται σε «γυρισμένα» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους ώστε η ελληνική Άδεια Κυκλοφορίας να αναγράφει τα πλασματικά χιλιόμετρα και όχι τα πραγματικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Βουλγαρία έχουν διανύσει κατά μέσο όρο πάνω από 300.000 χλμ. ενώ στα ελληνικά τελωνεία εμφανίζονται να έχουν διανύσει μόλις 60.000 με 80.000 χλμ.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως πρόσφατα εισήχθη ένα Renault Modus μοντέλο του 2003 αποκτήθηκε έναντι μόλις 300 ευρώ έχοντας διανύσει πάνω από 480.000 χλμ. και εισήχθη στην Ελλάδα για να πουληθεί σε κάποιον ανυποψίαστο καταναλωτή αναγράφοντας στο κοντέρ του μόλις 89.000 χλμ.

Μπλόκο στο γύρισμα των χιλιομέτρων

«Μπλόκο» στο γύρισμα των χιλιομέτρων τόσο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όσο και στα εγχώρια αυτοκίνητα επιδιώκει να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης έχει ήδη προτείνει στην ΕΕ τα Δελτία Τεχνικών Ελέγχων των οχημάτων να αναγράφουν ολόκληρο το ιστορικό των ελέγχων με αποτέλεσμα να φαίνονται και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα των οχημάτων ανά διετία. Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί στο ελάχιστο το «γύρισμα» των χιλιομέτρων εκτός και εντός συνόρων καθώς οι έλεγχοι στα μεταχειρισμένα οχήματα πραγματοποιούνται ανά διετία και σε κάθε έλεγχο αναγράφονται τα χιλιόμετρα που αναγράφει ο χιλιομετρητής.

Στο στόχαστρο οι πινακίδες… Βουλγαρίας

Η αποφυγή της φορολογίας αλλά και της μείωσης του κόστους χρήσης στα αυτοκίνητα με την «τοποθέτηση» ξένων πινακίδων (κυρίως Βουλγαρίας) βρίσκεται στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου και εξετάζονται νέοι τρόποι αντιμετώπισής τους.

Μάλιστα στην Βόρεια Ελλάδα πάρα πολλά πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα κινούνται με πινακίδες Βουλγαρίας ώστε οι ιδιοκτήτες του να μην πληρώνουν τα υψηλά ελληνικά Τέλη Κυκλοφορίας, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να γλιτώνουν και από τα «τσουχτερά» τεκμήρια διαβίωσης.

Το οικονομικό επιτελείο γνωρίζει πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες πολυτελών ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας είναι νομότυποι (έχουν εταιρεία, σπίτι μέχρι και ασφάλιση στη γειτονική χώρα) και εξετάζει νέους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου που έχει και κοινωνικές διαστάσεις καθώς η «ελεύθερη» κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων επί ελληνικού εδάφους προκαλεί εκείνους που διατηρούν στα οχήματά τους ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας καταβάλλοντας όλους τους σχετικούς φόρους…

Real.gr


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Κεντρική Μακεδονία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video