Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης
Στο Ρωσικό Πρακτορείο «RIA Novosti» μίλησε ο 93χρονος Μητροπολίτης Ταλίνης και πάσης Εσθονίας κ. Κορνήλιος, ο οποίος χαρακτήρισε το ζήτημα της Ουκρανίας σαν το «Εσθονικό σενάριο».
Ο Μητροπολίτης Κορνήλιος ανέφερε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Εσθονίας του Πατριαρχείου Μόσχας, βιώνει πολλά προβλήματα, με κυριότερο το θέμα των Ιερών Ναών.
«Πολλοί ναοί μας, όπου τελούμε Θεία Λειτουργία και άλλα μυστήρια, δεν ανήκουν στην Εκκλησία, αλλά στο Εσθονικό Κράτος, τα οποία μας τα παραχωρεί με μορφή δανεισμού» - τόνισε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Κορνήλιος.
Σε άλλο σημείο ο κ. Κορνήλιος ανέφερε ότι αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει, διότι τα κόμματα έχουν διαφορετικές αντιλήψεις για την Εκκλησία.
«Στην πολιτική υπάρχει πάντα ένας αγώνας για τα δικά τους συμφέροντα, ενώ εμείς στην Εκκλησία δεν ασχολούμαστε με αυτά, κάτι που μας οδηγεί να υποφέρουμε από τις πολιτικές που χρησιμοποιεί η εξουσία» υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Εσθονίας.
Ο κ. Κορνήλιος σχολιάζοντας το Ουκρανικό πρόβλημα, τόνισε ότι «εάν εμπλέκεται η πολιτική θα γίνει το ίδιο σενάριο με εμάς. Τι να πω; Ρώσοι και Ουκρανοί είναι ίδιο σλαβικό αίμα, είναι οι Ρως του Κιέβου που βαπτίστηκαν από τον Άγιο Βλαδίμηρο.»
«Αυτό που συμβαίνει στην ουκρανική γη, θυμίζει το σενάριο, το οποίο διαίρεσε την Εσθονική Ορθόδοξη Εκκλησία» - ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κορνήλιος
Σε ερώτηση ότι στη Σύνοδο στο Πιούχτιτσυ το έτος 1993 ανεγνώσθη ο Τόμος του Πατριάρχη Αλεξίου Β’ ο οποίος αποκατέστησε το αυτόνομο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Εσθονίας. Από δώ και στο εξής στην Εσθονία επισήμως δρούσαν δύο Ορθόδοξες Εκκλησίες: η Ορθόδοξη Εκκλησία της Εσθονίας του Πατριαρχείου Μόσχας και η Ορθόδοξη Αποστολική Εκκλησία της Εσθονίας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Γιατί δεν αναγνωρίζουν η μία την άλλη; Ποιος είναι ο λόγος να συνεχίζεται μέχρι σήμερα το σχίσμα αυτό; Πως διαμορφώνονται οι σχέσεις με τον Μητροπολίτη Στέφανο; Υπάρχει δυνατότητα εποκοδομητικού διαλόγου με αυτόν;
Ο κ. Κορνήλιος απάντησε τα εξής: «Η γνώμη της Εκκλησίας στο θέμα διαδοχής εκφράσθηκε και στο τελικό κείμενο της Συνόδου, το οποίο έλεγε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Εσθονίας αποτελεί διάδοχο της Ορθόδοξης κληρονομιάς στην Εσθονία.
Και όμως η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Εσθονίας, η οποία λειτούργησε σε βάρος της συνοδικώς εκπεφρασμένης γνώμης των πιστών, αποφάσισε να στηρίξει μικρή ομάδα ακτιβιστών, οι οποίοι είχαν αναφορά στην λεγόμενη Σύνοδο της Στοκχόλμης.
Η Διεύθυνση Θρησκειών του ΥΠΕΞ της Εσθονικής Δημοκρατίας καταχώρησε τον «Καταστατικό Χάρτη της Εσθονικής Αποστολικής Ορθοδοξου Εκκλησίας», με την ενέργεια της αυτή δημιουργώντας σχίσμα εντός της Εκκλησίας.
Ως αποτέλεσμα στο έδαφος της Εσθονικής Δημοκρατίας δρούν σήμερα δύο εκκλησιαστικές οντότητες: εκείνη της Εσθονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Πατραιρχείου Μόσχας (ΕΟΕΠΜ) και εκείνη της Εσθονικής Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως (ΕΑΟΕΠΚ).
Η λεγόμενη «Σύνοδος της Στοκχόλμης» συγκροτήθηκε από τον Μητροπολίτη Αλέξανδρο Πάουλους κατόπιν μετανάστευσής του το έτος 1948.
Αλλά η Εσθονική Εκκλησία δεν εξαφανίσθηκε το έτος 1945 όπως ισχυρίζεται ο νυν επικεφαλής της ΕΑΟΕΠΚ Μητροπολίτης Στέφανος, και δεν προσχώρησαν οι περισσότεροι Εσθονοί στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Να ξέρετε, ότι διάλογος είναι εκείνος ο οποίος κείται στη βάση οποιασδήποτε επικοινωνίας. Στην περίπτωση όμως του Στεφάνου ο διάλογος αποκλείεται, διότι οι ενέργειές του είναι πολιτικές και όχι εκκλησιαστικές.
Η Εκκλησία του Χριστού δεν συμβιβάζεται με την πολιτική. Η θεραπεία του εκκλησιαστικού σχίσματος θέλει πολλούς κόπους και χρόνο. Ευελπιστώ ότι οι διάδοχοί μου στην καθέδρα της Ταλλίνης, συν Θεώ, θα επιλύσουν επιτυχώς το πρόβλημα τούτο.»
Romfea.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου