Σημερα 15/2/2016 πραγματοποιηθηκε παρασταση διαμαρτυριας απο τα σωματεια Οικοδομων και Διαλογης Ψυξης στον ΟΑΕΔ Ναουσας και απαιτησαν την ουσιαστικη προστασια των ανεργων. Το σωματειο οικοδομων θα πραγματοποιησει ΓΣ την τεταρτη 17/2/2016 με στοχο την κλιμακωση του αγωνα και νεα κινητοποιηση εξω απο τον ΟΑΕΔ με βαση τα δικαια αιτηματα μας.
Σην ΓΣ καλουμε τα ΔΣ των σωματειων Διαλογης-Ψυξης, Ξυλουργων, Φορ/των για να συντονισουμε και να συναποφασισοουμε την παραπερα δραση μας με βαση τα κοινα αιτηματα που αφορουν την επιβιωση μας!!!ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς: Υπουργείο Εργασίας
Διοίκηση ΟΑΕΔ
Τοπικό Τύπο
Κύριε Υπουργέ- Κύριε Διοικητά
Η Διοίκηση του Σωματείου, εκφράζοντας τη θέληση όλων των οικοδόμων της περιοχής, δηλώνει ότι πλέον δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε άλλο τις πολιτικές λιτότητας, φτωχοποίησης, εξαθλίωσης, που εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει και η σημερινή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ
Τα περί «ανάπτυξης» και εξόδου από την κρίση τα θεωρούμε (παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του)
Αυτό που πλέον μπαίνει μπροστά μας είναι η επιβίωση των ανέργων οικοδόμων και των οικογενειών τους, όχι με ψίχουλα μέσα από το λεγόμενο «πρόγραμμα αντιμετώπισης της κρίσης» αλλά με αξιοπρέπεια για όλους!
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας, σίγουρα το ψήφισμα και οι αποφάσεις του σας έχουν κοινοποιηθεί. Εκφράζοντας την απόλυτη συμφωνία μας σ αυτές, προκρίνουμε σαν άμεσα, αναγκαία και επείγουσα μέτρα επιβίωσης μας:
1. Να δοθεί το χειμερινό βοήθημα σε όλους τους οικοδόμους χωρίς προϋποθέσεις
2. Επίδομα ανεργίας για όσο διαρκεί η ανεργία
3. Το διάστημα της ανεργίας να αναγνωρίζετε ως συντάξιμος χρόνος χωρίς την επιβάρυνση των ανέργων
4. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους οικοδόμους χωρίς προϋποθέσεις
5. Κατάργηση της διάταξης που αφαιρει το χειμερινό βοήθημα γιατί πραγματοποιήθηκε ένα ένσημο σε άλλο κλάδο
6. Κανένας πλειστηριασμός σε άνεργο οικοδόμο
7. Όλα τα χρήματα ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης τους που εισρέουν στον ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση των επιχειρήσεων να διατεθούν για την κάλυψη των αναγκών των ανέργων
Δηλώνουμε ότι δεν υπάρχουν αλλά περιθώρια αναμονής! Απαιτούμε άμεση τοποθέτηση και αποδοχή των παραπάνω αιτημάτων! Οργανώνουμε την δράση μας και με άλλους κλάδους, συντονίζουμε τα βήματα μας, συγκεντρώνουμε την δύναμη μας!
Νάουσα 15/2/2016
Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Κότσυφας Δημήτρης Ταγάρας Θάνος
Σωματείο Διαλογής και Ψύξης Νάουσας
ΟΔΟΣ: ΧΡ. ΛΑΝΑΡΑ 56, ΤΗΛ: 2332022230, ΦΑΞ: 2332023864
Νάουσα, 12/01/2016
Προς: Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Διοίκηση ΟΑΕΔ
Περιφερειακή Δ/νση ΟΑΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας
Κοιν: ΟΑΕΔ Νάουσας
ΜΜΕ
Στις επιχειρήσεις διαλογής, τυποποίησης, ψύξης αγροτικών προϊόντων απασχολούνται πολλοί φτωχοί αγρότες – αγρότισσες εποχικοί με ασφάλιση ΙΚΑ για να συμπληρώσουν το πενιχρό εισόδημά τους.
Σ’ αυτούς ο ΟΑΕΔ καθυστερεί να εκδώσει αποφάσεις ένταξης στο Ταμείο Ανεργίας ενώ έχουν τις προϋποθέσεις γιατί έχουν εισόδημα από τα χωράφια τους πάνω από 1.467,35ευρώ, περιμένοντας νέα απόφαση από το ΔΣ του ΟΑΕΔ.
Η απαράδεκτη αυτή εξέλιξη στοχεύει στην παραπέρα μείωση των δαπανών για τους άνεργους. Πρέπει να λυθεί ΤΩΡΑ.
Σ’ αυτές επίσης τις επιχειρήσεις που η εργασία είναι εποχική, οι περισσότεροι εργαζόμενοι κυρίως γυναίκες δεν μπορούν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ένταξης στο Ταμείο Ανεργίας (125 ημερομίσθια αφαιρούμενων των 2 τελευταίων εργάσιμων μηνών). Πολλοί δεν μπορούν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις θεώρησης βιβλιαρίων υγείας, (τουλάχιστον 50 ημερομίσθια) ενώ η απλήρωτη – ανασφάλιστη εργασία και η εντατικοποίηση έχει ξεπεράσει κά θε προηγούμενο.
Αρκετές επιχειρήσεις αξιοποιούν τον ν.3518/2006 και την εγκύκλιο του ΙΚΑ 42/26-5-08 που επιτρέπει στους βιομήχανους την πιο άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων, προσλαμβάνουν εποχικό προσωπικό που είναι στον ΟΓΑ και όχι στο ΙΚΑ (ενώ πρόκειται για εξαρτημένη εργασία) και απαλλάσσονται από εργοδοτικές εισφορές.
Διεκδικούμε:
* Άμεσα με απόφαση ΔΣ του ΟΑΕΔ να δοθεί το Ταμείο Ανεργίας στους εργαζόμενους – φτωχούς αγρότες.
* Να καταργηθεί ο ν.3518/06 και η εγκύκλιος 42/26-5-08. Να καταργηθούν νόμοι-εγκύκλιοι που βάζουν περιορισμούς στη χρονική διάρκεια και στο ποσό επιδότησης ανέργων.
* Να ενταχθούν όλοι οι εποχικοί εργαζόμενοι στον ν.1836/89.
* Να εντάσσονται στο Ταμείο Ανεργίας με 80 ημερομίσθια χωρίς να αφαιρούνται οι δύο τελευταίοι μήνες.
* Να θεωρηθούν τα βιβλιάρια υγείας.
* Να δοθεί έκτακτο επίδομα 1500ευρώ σ’ όσους δεν έχουν προϋποθέσεις ένταξης στο Ταμείο Ανεργίας.
* Να παρθούν μέτρα προστασίας των ανέργων, να μην κοπεί ρεύμα – νερό – τηλέφωνο, να μην βγει στο σφυρί σπίτι άνεργου.
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Διάκογλου Ιωάννης Κουλέεβα Νίνα
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου