Η παρατεινόμενη για μεγάλο χρονικό διάστημα οικονομική κρίση και επεκτεινόμενη σε ολοένα μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού της χώρας, οδηγεί - εκτός των άλλων - και τις υπηρεσίες προς τον πολίτη σε δυσλειτουργία.
Είναι κοινά αποδεκτό, ότι η παραβατικότητα και ιδίως η εγκληματικότητα σε κοινωνίες υπό ασφυκτική πίεση - όπως η Ελληνική - παίρνουν μεγάλες διαστάσεις, έτσι δεν μπορούν να ελεγχθούν αποτελεσματικά από τις υπηρεσίες αστυνόμευσης, όπως επιβάλλεται σε ένα κράτος δικαίου.
Σε αυτή την πραγματικότητα η Ελληνική Αστυνομία ανταποκρινόμενη με ρεαλισμό και ευελιξία, παρουσίασε το «Σχέδιο αναδιάταξης των Υπηρεσιών των
Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής».
Το υπόψη σχέδιο παρουσιάστηκε από τον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή Κ.Μ. κ. Μπαντουβάκη Νικόλαο, παρουσία του κ. Αναγνωστάκη Δημήτριου Γ.Γ. του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και πολλά υψηλόβαθμα στελέχη της Ε.Α.
Την ημερίδα παρακολούθησαν πλειάδα στελεχών της Α΄θμιας και Β΄θμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκφράζοντας τις απόψεις τους και ασκώντας κρητική στην πρόταση της Ε.Α., πλην ελαχίστων.
Αυτή την εκδήλωση είχα την τιμή να παρακολουθήσω, σαν εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προσκεκλημένος από τον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή.
Αναλύοντας το ζήτημα σε επίπεδο περιφέρειας Κ.Μ., το οποίο ανάγεται σε κυρίαρχο ζήτημα για όλη την επικράτεια, δόθηκαν οι παράμετροι του ζητήματος και ο προτεινόμενος τρόπος άμεσης αντιμετώπισής τους.
Το σημαντικότερο πρόβλημα αποτελεί η διαρκής υποστελέχωσή της αστυνομίας σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή. Το φαινόμενο γίνεται εντονότερο σε περιόδους τουριστικής αιχμής, όπου η αστυνόμευσή είναι πολύ κάτω του μετρίου.
Όπως αναφέρθηκε από τον εισηγητή, τα τελευταία χρόνια η αστυνόμευση δέχεται πιέσεις εξαιτίας των εξελίξεων και των ραγδαίων κοινωνικών και εγκληματολογικών δεδομένων, οι πιέσεις αυτές αναγκαστικά οδηγούν σε διαρθρωτικές αλλαγές με στόχο τη ανταπόκριση στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, προκειμένου να γίνει καλύτερη χρήση των πόρων που διατίθενται.
Στον προτεινόμενο σχεδιασμό λήφθηκαν υπόψη τα πληθυσμιακά και γεωμορφολογικά δεδομένα σε επίπεδο νομού, οι ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών σε επίπεδο περιφέρειας και ο «εγκληματολογικός χάρτης», όπως αποτυπώνεται σήμερα.
Γενικά υπάρχει πρόβλεψη για ένα Αστυνομικό Τμήμα ανά «Καλλικρατικό» Δήμο, και συγχώνευση Τ.Α. και Α.Σ., ώστε να «απελευθερωθεί» η δύναμη που αφορά στην φύλαξη των καταργούμενων τμημάτων και να περιοριστούν οι αστυνομικοί που προσφέρουν διοικητικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον προτεινόμενο σχεδιασμό προκύπτει μείωση σε επίπεδο περιφέρειας από 92 υπηρεσίες στις 65, με άμεσο όφελος για εμφανή αστυνόμευση της τάξης των 485 αστυνομικών.
Ειδικότερα για την Ημαθία προβλέπεται :
* H κατάργηση του Τμήματος Ασφαλείας Νάουσας και η συνένωσή του με το Αστυνομικό Τμήμα Νάουσας
* Η κατάργηση του Αστυνομικού Τμήματος Πλατέος και η συνένωσή του με το Α.Τ. Αλεξάνδρειας
* Η κατάργηση του Α.Σ. Μελίκης και η συνένωσή του με το Α.Τ. Βεροίας, καθώς και η αντικατάσταση του Σ.Τ.Α. Βεργίνας σε ειδικό γραφείο Βεργίνας
Μετά την παρουσίαση της εισήγησης και τις παρεμβάσεις των παρευρισκομένων, στην σύντομη παρέμβασή μου πρότεινα:
* Η Ελληνική Αστυνομία να μην ανεχτεί καμία «πολιτική» παρέμβαση και να συνεχίσει απρόσκοπτα το έργο της, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των Α.Τ. και αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, προς όφελος της κοινωνίας.
* Να γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα μια δεύτερη συνάντηση των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τους εισηγητές, ώστε να εξεταστεί πιο ψύχραιμα το ζήτημα της αναδιάταξης – συγχώνευσης των Α.Τ., λαμβάνοντας υπόψη την πολύτιμη εμπειρία των στελεχών της Τ.Α. – Μια δεύτερη σκέψη είναι πάντα ωφέλιμη.
* Άμεσα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί μέρος του προβλήματος της υποστελέχωσης της αστυνομίας, με την αποδέσμευση των δύο αστυφυλάκων - στην συντριπτική πλειοψηφία νέοι και άρτια εκπαιδευμένοι - που αφορούν στους 300 βουλευτές του Ελληνικού κοινοβουλίου, ενώ αντίστοιχα θα μπορούσε ενδεχόμενα να μειωθεί περαιτέρω και η δύναμη προστασίας των εν ενεργεία υπουργών και αναπληρωτών υπουργών.
Είναι αυτονόητο, ότι κάτι ανάλογο θα πρέπει να συμβεί και στη δύναμη φύλαξης των πρώην πρωθυπουργών και λοιπών υψηλόβαθμων της δημόσιας διοίκησης, αλλά και ιδιωτών, δημοσιογράφων κ.λ.π.
Επίσης σε περιοχές, όπου λειτουργούν Σχολές Μετεκπαίδευσης ή Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας(όπως της Βέροιας), θα ήταν ωφέλιμο μέρος του προσωπικού των Σχολών αυτών – εφόσον και όταν είναι εφικτό - να ενισχύουν τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αστυνομίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τόνωση της εμφανούς αστυνόμευσης και του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών.
Τέλος τονίζω, ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η στήριξη των Αστυνομικών Τμημάτων, τα άμεσα οφέλη για τους ευαίσθητους τομείς της κοινωνίας, που αδυνατούν να προστατευτούν υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι προφανή.
Βέροια 15/11/2015 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Είναι κοινά αποδεκτό, ότι η παραβατικότητα και ιδίως η εγκληματικότητα σε κοινωνίες υπό ασφυκτική πίεση - όπως η Ελληνική - παίρνουν μεγάλες διαστάσεις, έτσι δεν μπορούν να ελεγχθούν αποτελεσματικά από τις υπηρεσίες αστυνόμευσης, όπως επιβάλλεται σε ένα κράτος δικαίου.
Σε αυτή την πραγματικότητα η Ελληνική Αστυνομία ανταποκρινόμενη με ρεαλισμό και ευελιξία, παρουσίασε το «Σχέδιο αναδιάταξης των Υπηρεσιών των
Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής».
Το υπόψη σχέδιο παρουσιάστηκε από τον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή Κ.Μ. κ. Μπαντουβάκη Νικόλαο, παρουσία του κ. Αναγνωστάκη Δημήτριου Γ.Γ. του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και πολλά υψηλόβαθμα στελέχη της Ε.Α.
Την ημερίδα παρακολούθησαν πλειάδα στελεχών της Α΄θμιας και Β΄θμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκφράζοντας τις απόψεις τους και ασκώντας κρητική στην πρόταση της Ε.Α., πλην ελαχίστων.
Αυτή την εκδήλωση είχα την τιμή να παρακολουθήσω, σαν εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προσκεκλημένος από τον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή.
Αναλύοντας το ζήτημα σε επίπεδο περιφέρειας Κ.Μ., το οποίο ανάγεται σε κυρίαρχο ζήτημα για όλη την επικράτεια, δόθηκαν οι παράμετροι του ζητήματος και ο προτεινόμενος τρόπος άμεσης αντιμετώπισής τους.
Το σημαντικότερο πρόβλημα αποτελεί η διαρκής υποστελέχωσή της αστυνομίας σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή. Το φαινόμενο γίνεται εντονότερο σε περιόδους τουριστικής αιχμής, όπου η αστυνόμευσή είναι πολύ κάτω του μετρίου.
Όπως αναφέρθηκε από τον εισηγητή, τα τελευταία χρόνια η αστυνόμευση δέχεται πιέσεις εξαιτίας των εξελίξεων και των ραγδαίων κοινωνικών και εγκληματολογικών δεδομένων, οι πιέσεις αυτές αναγκαστικά οδηγούν σε διαρθρωτικές αλλαγές με στόχο τη ανταπόκριση στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, προκειμένου να γίνει καλύτερη χρήση των πόρων που διατίθενται.
Στον προτεινόμενο σχεδιασμό λήφθηκαν υπόψη τα πληθυσμιακά και γεωμορφολογικά δεδομένα σε επίπεδο νομού, οι ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών σε επίπεδο περιφέρειας και ο «εγκληματολογικός χάρτης», όπως αποτυπώνεται σήμερα.
Γενικά υπάρχει πρόβλεψη για ένα Αστυνομικό Τμήμα ανά «Καλλικρατικό» Δήμο, και συγχώνευση Τ.Α. και Α.Σ., ώστε να «απελευθερωθεί» η δύναμη που αφορά στην φύλαξη των καταργούμενων τμημάτων και να περιοριστούν οι αστυνομικοί που προσφέρουν διοικητικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον προτεινόμενο σχεδιασμό προκύπτει μείωση σε επίπεδο περιφέρειας από 92 υπηρεσίες στις 65, με άμεσο όφελος για εμφανή αστυνόμευση της τάξης των 485 αστυνομικών.
Ειδικότερα για την Ημαθία προβλέπεται :
* H κατάργηση του Τμήματος Ασφαλείας Νάουσας και η συνένωσή του με το Αστυνομικό Τμήμα Νάουσας
* Η κατάργηση του Αστυνομικού Τμήματος Πλατέος και η συνένωσή του με το Α.Τ. Αλεξάνδρειας
* Η κατάργηση του Α.Σ. Μελίκης και η συνένωσή του με το Α.Τ. Βεροίας, καθώς και η αντικατάσταση του Σ.Τ.Α. Βεργίνας σε ειδικό γραφείο Βεργίνας
Μετά την παρουσίαση της εισήγησης και τις παρεμβάσεις των παρευρισκομένων, στην σύντομη παρέμβασή μου πρότεινα:
* Η Ελληνική Αστυνομία να μην ανεχτεί καμία «πολιτική» παρέμβαση και να συνεχίσει απρόσκοπτα το έργο της, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των Α.Τ. και αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, προς όφελος της κοινωνίας.
* Να γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα μια δεύτερη συνάντηση των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τους εισηγητές, ώστε να εξεταστεί πιο ψύχραιμα το ζήτημα της αναδιάταξης – συγχώνευσης των Α.Τ., λαμβάνοντας υπόψη την πολύτιμη εμπειρία των στελεχών της Τ.Α. – Μια δεύτερη σκέψη είναι πάντα ωφέλιμη.
* Άμεσα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί μέρος του προβλήματος της υποστελέχωσης της αστυνομίας, με την αποδέσμευση των δύο αστυφυλάκων - στην συντριπτική πλειοψηφία νέοι και άρτια εκπαιδευμένοι - που αφορούν στους 300 βουλευτές του Ελληνικού κοινοβουλίου, ενώ αντίστοιχα θα μπορούσε ενδεχόμενα να μειωθεί περαιτέρω και η δύναμη προστασίας των εν ενεργεία υπουργών και αναπληρωτών υπουργών.
Είναι αυτονόητο, ότι κάτι ανάλογο θα πρέπει να συμβεί και στη δύναμη φύλαξης των πρώην πρωθυπουργών και λοιπών υψηλόβαθμων της δημόσιας διοίκησης, αλλά και ιδιωτών, δημοσιογράφων κ.λ.π.
Επίσης σε περιοχές, όπου λειτουργούν Σχολές Μετεκπαίδευσης ή Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας(όπως της Βέροιας), θα ήταν ωφέλιμο μέρος του προσωπικού των Σχολών αυτών – εφόσον και όταν είναι εφικτό - να ενισχύουν τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αστυνομίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τόνωση της εμφανούς αστυνόμευσης και του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών.
Τέλος τονίζω, ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η στήριξη των Αστυνομικών Τμημάτων, τα άμεσα οφέλη για τους ευαίσθητους τομείς της κοινωνίας, που αδυνατούν να προστατευτούν υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι προφανή.
Βέροια 15/11/2015 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου