Eως τις αρχές του 2020 αναμένεται να έχει φτάσει το μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά (βασική γραμμή και επέκταση στα νοτιοανατολικά προάστια), με την προϋπόθεση βεβαίως ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχει υλοποιηθεί η συμφωνία με την κοινοπραξία του βασικού έργου, την οποία έχει εξαγγείλει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Η συγκεκριμένη συμφωνία θα ξεμπλοκάρει και θα επανεκκινήσει τις εργασίες στο βασικό έργο του μετρό, οι οποίες έχουν σταματήσει εδώ και περίπου έναν χρόνο, από τον Δεκέμβριο του 2014, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κοινοπραξία.
Στο μεταξύ, κανονικά προχωρούν οι εργασίες της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, με το έργο να προγραμματίζεται, βάσει της σύμβασης, να ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2018.
Το έργο περιλαμβάνει μια υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χιλιομέτρων, καθώς επίσης και δύο σήραγγες TBM μονής τροχιάς. Η επέκταση θα έχει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), ενώ στο έργο περιλαμβάνονται πέντε φρεάτια, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις και ένας επίσταθμος.
Το ποσό της σύμβασης ανέρχεται στα 312 εκατομμύρια ευρώ και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ενώ στο έργο απασχολούνται περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι. Το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου βρίσκεται ήδη στο 10% και οι πιστοποιηθείσες εργασίες εκτιμώνται σε 30 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, για να λειτουργήσει η συγκεκριμένη επέκταση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και το βασικό έργο, στο οποίο δίνει μεγάλη σημασία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ηδη μάλιστα έχει δοθεί παράταση χρηματοδότησης έως το 2020 από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση η συνέχιση του έργου της βασικής γραμμής απαιτεί την άμεση υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και της κοινοπραξίας που το είχε αναλάβει, στην οποία μάλιστα θα προβλέπεται νέο χρονοδιάγραμμα αλλά και εγγυήσεις.
Το ρεπορτάζ είναι της Μαρίας Λιλιοπούλου και δημοσιεύθηκε στο Έθνος.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου