ΓΡΑΦΕΙ Ο ΕΚΔΟΤΗΣ ΤΗΣ «ΑΛΛΗΣ ΑΠΟΨΗΣ»
Τις μέρες αυτές συζητιούνται στα δημοτικά συμβούλια της χώρας μας (αυτό έγινε και στο νομό μας) οι προϋπολογισμοί και τα τεχνικά προγράμματα των Δήμων. Δυστυχώς δεν έχει πέσει σ’αυτήν την κατά τα’ άλλα κορυφαία διαδικασία των Δημοτικών Συμβουλίων, ούτε η απαραίτητη δημοσιογραφική δημοσιότητα, αλλά ούτε και το ενδιαφέρον των πολιτών και των φορέων του. Και όμως είναι μία διαδικασία που επηρεάζει τη ζωή των πολλών και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα για την εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων τόσο για την ακολουθούμενη κεντρικά πολιτική όσο και σε τοπικό επίπεδο μέσω δήμων, ενώ δείχνει και πλευρές του χαρακτήρα των παρατάξεων στους δήμους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι Προϋπολογισμός και Τεχνικό πρόγραμμα αποτυπώνουν την επιλογή των Τοπικών Διοικήσεων (της συντριπτικής τους πλειοψηφίας) να ευθυγραμμιστούν με μία πολιτική που εκπορεύεται από την ΕΕ, με τη συμφωνία της κυβέρνησης, που τσακίζει λαϊκά δικαιώματα, όπως μισθούς και συντάξεις, που στερεί απαραίτητες υποδομές και υπερφορολογεί τους δημότες, θέτοντας τους δημάρχους υπό το στενό εναγκαλισμό των κεντρικών κατευθύνσεων.
1. Η διαδικασία κατάθεσης των οικονομικών προγραμμάτων των δήμων απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι οι εξαγγελίες της κυβέρνησης περί "ανεξάρτητης Διοίκησης" είναι φούμαρα: Απόδειξη πως οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις προχώρησαν σε νέες ακυρώσεις αποφάσεων των δημοτικών αρχών Πετρούπολης και Πάτρας (που δημοτική έχουν τη Λαϊκή Συσέιρωση) που στοχεύουν στην ανακούφιση του λαού, ενώ οι απαλλαγές ή μειώσεις δημοτικών τελών (με λίγα λόγια, η φοροελάφρυνση του λαϊκού νοικοκυριού) είναι, όπως αναφέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, παράνομες, οι τραπεζικοί και οι μεγάλοι όμιλοι νόμιμα έχουν μια σειρά φοροαπαλλαγές!
2.Όπως διαπιστώνει κανείς τα κονδύλια της ΣΑΤΑ που προβλέπονται για το τεχνικό πρόγραμμα είναι σημαντικά μειωμένα, στην κυριολεξία έχουμε πετσόκομμα της ΣΑΤΑ, το οποίο όμως οι δημοτικές αρχές παρά τις διαπιστώσεις και στο όνομα του «ρεαλισμού και της νομιμότητας» αποδέχονται (και τοπικά) αδιαμαρτύρητα. Έχουμε μια πολιτική συρρίκνωσης των κονδυλίων που κατεξοχήν απευθύνονται στα λαϊκά στρώματα, μια ταξική πολιτική που συνθλίβει ανάγκες και δικαιώματα και υλοποιείται και μέσω της Τοπικής Διοίκησης. Οι δημοτικές αρχές δείχνουν ότι δεν έχουν καμιά πρόθεση να συγκρουστούν μ' αυτήν την πολιτική.
3. Οι περισσότεροι προϋπολογισμοί δεν ξεφεύγουν από τα ασφυκτικά πλαίσια μιας στρατηγικής που σταδιακά μεθοδεύει την οριστική απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης και την επιβάρυνση του λαού προς όφελος των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Οι Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι που ακολουθούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, είτε με κομματική στήριξη, είτε ως ανεξάρτητοι έχουν μεγάλες ευθύνες. Αποδέχτηκαν την περικοπή πόρων κατά το 2009 - 2013 στο 60% των κεντρικών αυτοτελών πόρων (ΚΑΠ), με αποτέλεσμα η σχέση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι περίπου 30% και το 70% να προέρχεται απευθείας από το λαό (από τους "ίδιους πόρους").
Αν μία δημοτική Αρχή ήθελε πραγματικά να βάλει πλάτη για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους μικρούς επιχειρηματίες του Δήμου, έπρεπε πρώτα από όλα ανοιχτά να καταγγείλει το γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των επόμενων χρόνων καθορίζονται από το Μεσοπρόθεσμό που προβλέπει ρητά τη μείωση των δαπανών, την αύξηση της "εισπραξιμότητας", θεσπίζοντας μάλιστα και ποινές για τους δήμους που δείχνουν αδράνεια στην είσπραξη των οφειλών σε μια περίοδο που τα νοικοκυρια στενάζουν...
4. Η πολιτική αυτή της υποχρηματοδότησης στους δήμους ανοίγει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών και την αύξηση της ανταποδοτικότητας, για νέα τέλη και παράβολα για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα που βλέπουν χρόνο με το χρόνο το εισόδημά τους να τσακίζεται εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης και της πολιτικής που φορτώνει τα βάρη της κρίσης στο λαό.
Είναι ανάγκη για την άμεση εφαρμογή άλλης πολιτικής στο ζήτημα των δημοτικών τελών που να προβλέπει απαλλαγή από τέλη κατηγοριών του πληθυσμού όπως άποροι, μακροχρόνια άνεργοι κ.α, ενώ μείωση σημαντική των τελών π.χ σε όσους έχουν υπαχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο Επίσης θα πρέπει από την άλλη πρέπει να αυξηθούν τα δημοτικά τέλη για επιχειρήσεις στις εξής κατηγορίες: Στεγασμένοι χώροι μεγάλων επιχειρήσεων κλπ (6000τμ και πάνω) και ασκεπείς χώροι μεγάλων επιχειρήσεων (6000τμ και πάνω) κ.α
Τα παραπάνω θα πρέπει να απασχολήσουν πολίτες και φορείς και κυρίως να αποτελέσουν αντικείμενο αγώνων τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι Προϋπολογισμός και Τεχνικό πρόγραμμα αποτυπώνουν την επιλογή των Τοπικών Διοικήσεων (της συντριπτικής τους πλειοψηφίας) να ευθυγραμμιστούν με μία πολιτική που εκπορεύεται από την ΕΕ, με τη συμφωνία της κυβέρνησης, που τσακίζει λαϊκά δικαιώματα, όπως μισθούς και συντάξεις, που στερεί απαραίτητες υποδομές και υπερφορολογεί τους δημότες, θέτοντας τους δημάρχους υπό το στενό εναγκαλισμό των κεντρικών κατευθύνσεων.
1. Η διαδικασία κατάθεσης των οικονομικών προγραμμάτων των δήμων απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι οι εξαγγελίες της κυβέρνησης περί "ανεξάρτητης Διοίκησης" είναι φούμαρα: Απόδειξη πως οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις προχώρησαν σε νέες ακυρώσεις αποφάσεων των δημοτικών αρχών Πετρούπολης και Πάτρας (που δημοτική έχουν τη Λαϊκή Συσέιρωση) που στοχεύουν στην ανακούφιση του λαού, ενώ οι απαλλαγές ή μειώσεις δημοτικών τελών (με λίγα λόγια, η φοροελάφρυνση του λαϊκού νοικοκυριού) είναι, όπως αναφέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, παράνομες, οι τραπεζικοί και οι μεγάλοι όμιλοι νόμιμα έχουν μια σειρά φοροαπαλλαγές!
2.Όπως διαπιστώνει κανείς τα κονδύλια της ΣΑΤΑ που προβλέπονται για το τεχνικό πρόγραμμα είναι σημαντικά μειωμένα, στην κυριολεξία έχουμε πετσόκομμα της ΣΑΤΑ, το οποίο όμως οι δημοτικές αρχές παρά τις διαπιστώσεις και στο όνομα του «ρεαλισμού και της νομιμότητας» αποδέχονται (και τοπικά) αδιαμαρτύρητα. Έχουμε μια πολιτική συρρίκνωσης των κονδυλίων που κατεξοχήν απευθύνονται στα λαϊκά στρώματα, μια ταξική πολιτική που συνθλίβει ανάγκες και δικαιώματα και υλοποιείται και μέσω της Τοπικής Διοίκησης. Οι δημοτικές αρχές δείχνουν ότι δεν έχουν καμιά πρόθεση να συγκρουστούν μ' αυτήν την πολιτική.
3. Οι περισσότεροι προϋπολογισμοί δεν ξεφεύγουν από τα ασφυκτικά πλαίσια μιας στρατηγικής που σταδιακά μεθοδεύει την οριστική απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης και την επιβάρυνση του λαού προς όφελος των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Οι Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι που ακολουθούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, είτε με κομματική στήριξη, είτε ως ανεξάρτητοι έχουν μεγάλες ευθύνες. Αποδέχτηκαν την περικοπή πόρων κατά το 2009 - 2013 στο 60% των κεντρικών αυτοτελών πόρων (ΚΑΠ), με αποτέλεσμα η σχέση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι περίπου 30% και το 70% να προέρχεται απευθείας από το λαό (από τους "ίδιους πόρους").
Αν μία δημοτική Αρχή ήθελε πραγματικά να βάλει πλάτη για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους μικρούς επιχειρηματίες του Δήμου, έπρεπε πρώτα από όλα ανοιχτά να καταγγείλει το γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των επόμενων χρόνων καθορίζονται από το Μεσοπρόθεσμό που προβλέπει ρητά τη μείωση των δαπανών, την αύξηση της "εισπραξιμότητας", θεσπίζοντας μάλιστα και ποινές για τους δήμους που δείχνουν αδράνεια στην είσπραξη των οφειλών σε μια περίοδο που τα νοικοκυρια στενάζουν...
4. Η πολιτική αυτή της υποχρηματοδότησης στους δήμους ανοίγει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών και την αύξηση της ανταποδοτικότητας, για νέα τέλη και παράβολα για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα που βλέπουν χρόνο με το χρόνο το εισόδημά τους να τσακίζεται εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης και της πολιτικής που φορτώνει τα βάρη της κρίσης στο λαό.
Είναι ανάγκη για την άμεση εφαρμογή άλλης πολιτικής στο ζήτημα των δημοτικών τελών που να προβλέπει απαλλαγή από τέλη κατηγοριών του πληθυσμού όπως άποροι, μακροχρόνια άνεργοι κ.α, ενώ μείωση σημαντική των τελών π.χ σε όσους έχουν υπαχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο Επίσης θα πρέπει από την άλλη πρέπει να αυξηθούν τα δημοτικά τέλη για επιχειρήσεις στις εξής κατηγορίες: Στεγασμένοι χώροι μεγάλων επιχειρήσεων κλπ (6000τμ και πάνω) και ασκεπείς χώροι μεγάλων επιχειρήσεων (6000τμ και πάνω) κ.α
Τα παραπάνω θα πρέπει να απασχολήσουν πολίτες και φορείς και κυρίως να αποτελέσουν αντικείμενο αγώνων τους.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου