Συνάντηση με τον Δρ. Qian Tang, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της UNESCO, είχε σήμερα, Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017, ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης, παρουσία του Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Zou Xiaoli, στο Υπουργείο Εξωτερικών.
Αφορμή για τη συνάντηση αποτέλεσε η παρουσία του κ. Tang στη σημερινή τελετή απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017», στην οποία χαιρετισμό απηύθυνε ο Υφυπουργός Εξωτερικών, καθώς πρόκειται για θεσμό που δημιούργησε και υποστηρίζει η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.
Σύμφωνα με τον κ. Tang η ήδη στενή συνεργασία Ελλάδας-Κίνας σε θέματα πολιτισμού - η οποία πρόσφατα ενισχύθηκε και από την πρωτοβουλία του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών, κ. Ν. Κοτζιά για την ίδρυση «Forum Αρχαίων Πολιτισμών» (ACF)- θα μπορούσε να προωθηθεί μέσω της UNESCO, δηλαδή θα μπορούσε να καταστεί πλατφόρμα για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου των δύο χωρών.
Από πλευράς του, ο Υφυπουργός Εξωτερικών υπερθεμάτισε ως προς το ευρύ πεδίο συνεργασίας των δύο χωρών στον πολιτιστικό τομέα, ενώ ενθάρρυνε τη διερεύνηση τρόπων συνεργασίας μεταξύ των Εθνικών Επιτροπών UNESCO Ελλάδας και Κίνας το επόμενο διάστημα.
Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Υφυπουργού Εξωτερικών στην τελετή απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017»:
Αξιότιμε Αναπληρωτή Γενικέ Διευθυντή της UNESCO για την Εκπαίδευση, Δρ Qian Tang,
Αξιότιμη Πρόεδρε της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO,
Aξιότιμα Μέλη του ΔΣ της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO
Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Κρίσης των Βραβείων,
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Κυρίες και κύριοι,
Με μεγάλη χαρά χαιρετίζω την Τελετή Απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017», τόσο ως Υφυπουργός Εξωτερικών, όσο και ως εκπαιδευτικός. Γιατί τα Βραβεία αυτά, που θεσπίστηκαν από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO το 2014, είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, καθώς επιβραβεύουν, όχι μόνο τις πρωτοβουλίες, τις δράσεις και την εκπαιδευτική προσφορά, αλλά και τον καθημερινό αγώνα των δασκάλων στις παραμεθόριες περιοχές.
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε απομακρυσμένα χωριά ή σε νησιά της παραμεθορίου καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά αρκετές δυσκολίες. Ωστόσο, η επιμονή και η υπομονή τους, το όραμά τους για ένα καλύτερο και σύγχρονο σχολείο για όλους, η δημιουργικότητα τους και η πίστη τους στην αξία της μάθησης, τους οπλίζει με δύναμη και σθένος, ώστε να γίνονται καθημερινά καλύτεροι στο έργο τους.
Η UNESCO, η οποία κατέχει παγκόσμια ηγετική θέση στην εκπαίδευση, έχει ως στόχο να ενισχύσει τα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις μέσω της εκπαίδευσης.
Η UNESCO πιστεύει ότι η εκπαίδευση αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα για όλους καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Το έργο της περιλαμβάνει την εκπαιδευτική ανάπτυξη από την προσχολική στην ανώτερη εκπαίδευση και πέρα από αυτήν.
Ο Διεθνής Οργανισμός της UNESCO είναι ο μόνος οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών με εντολή να καλύπτει όλες τις πτυχές της εκπαίδευσης, γι’ αυτό και του έχει ανατεθεί να ηγηθεί της Παγκόσμιας Ατζέντας για την Αγωγή 2030 μέσω του 4ου Στόχου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Ο χάρτης πορείας για την επίτευξη του στόχου αυτού αποτελεί και το Πλαίσιο Δράσης για την Εκπαίδευση 2030 (FFA), το οποίο από πλευράς μας θα υποστηρίξουμε.
Σας ευχαριστώ.
Αφορμή για τη συνάντηση αποτέλεσε η παρουσία του κ. Tang στη σημερινή τελετή απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017», στην οποία χαιρετισμό απηύθυνε ο Υφυπουργός Εξωτερικών, καθώς πρόκειται για θεσμό που δημιούργησε και υποστηρίζει η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.
Σύμφωνα με τον κ. Tang η ήδη στενή συνεργασία Ελλάδας-Κίνας σε θέματα πολιτισμού - η οποία πρόσφατα ενισχύθηκε και από την πρωτοβουλία του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών, κ. Ν. Κοτζιά για την ίδρυση «Forum Αρχαίων Πολιτισμών» (ACF)- θα μπορούσε να προωθηθεί μέσω της UNESCO, δηλαδή θα μπορούσε να καταστεί πλατφόρμα για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου των δύο χωρών.
Από πλευράς του, ο Υφυπουργός Εξωτερικών υπερθεμάτισε ως προς το ευρύ πεδίο συνεργασίας των δύο χωρών στον πολιτιστικό τομέα, ενώ ενθάρρυνε τη διερεύνηση τρόπων συνεργασίας μεταξύ των Εθνικών Επιτροπών UNESCO Ελλάδας και Κίνας το επόμενο διάστημα.
Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Υφυπουργού Εξωτερικών στην τελετή απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017»:
Αξιότιμε Αναπληρωτή Γενικέ Διευθυντή της UNESCO για την Εκπαίδευση, Δρ Qian Tang,
Αξιότιμη Πρόεδρε της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO,
Aξιότιμα Μέλη του ΔΣ της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO
Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Κρίσης των Βραβείων,
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Κυρίες και κύριοι,
Με μεγάλη χαρά χαιρετίζω την Τελετή Απονομής των «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς σε Παραμεθόριες Περιοχές 2017», τόσο ως Υφυπουργός Εξωτερικών, όσο και ως εκπαιδευτικός. Γιατί τα Βραβεία αυτά, που θεσπίστηκαν από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO το 2014, είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, καθώς επιβραβεύουν, όχι μόνο τις πρωτοβουλίες, τις δράσεις και την εκπαιδευτική προσφορά, αλλά και τον καθημερινό αγώνα των δασκάλων στις παραμεθόριες περιοχές.
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε απομακρυσμένα χωριά ή σε νησιά της παραμεθορίου καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά αρκετές δυσκολίες. Ωστόσο, η επιμονή και η υπομονή τους, το όραμά τους για ένα καλύτερο και σύγχρονο σχολείο για όλους, η δημιουργικότητα τους και η πίστη τους στην αξία της μάθησης, τους οπλίζει με δύναμη και σθένος, ώστε να γίνονται καθημερινά καλύτεροι στο έργο τους.
Η UNESCO, η οποία κατέχει παγκόσμια ηγετική θέση στην εκπαίδευση, έχει ως στόχο να ενισχύσει τα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις μέσω της εκπαίδευσης.
Η UNESCO πιστεύει ότι η εκπαίδευση αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα για όλους καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Το έργο της περιλαμβάνει την εκπαιδευτική ανάπτυξη από την προσχολική στην ανώτερη εκπαίδευση και πέρα από αυτήν.
Ο Διεθνής Οργανισμός της UNESCO είναι ο μόνος οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών με εντολή να καλύπτει όλες τις πτυχές της εκπαίδευσης, γι’ αυτό και του έχει ανατεθεί να ηγηθεί της Παγκόσμιας Ατζέντας για την Αγωγή 2030 μέσω του 4ου Στόχου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Ο χάρτης πορείας για την επίτευξη του στόχου αυτού αποτελεί και το Πλαίσιο Δράσης για την Εκπαίδευση 2030 (FFA), το οποίο από πλευράς μας θα υποστηρίξουμε.
Σας ευχαριστώ.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου