Δες τώρα σε τι σε βοηθάει η σωστή λειτουργία της εξάτμισης του αυτοκινήτου σου, τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη και πως θα τη διατηρείς σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση!
Περιορισμός θορύβου, απομάκρυνση καυσαερίων και άλλα πλεονεκτήματα!
Κατά βάση, το σύστημα εξαγωγής απαρτίζεται από μεταλλικές κατασκευές, δηλαδή σωληνώσεις και λοιπά εξαρτήματα που θα δούμε στην πορεία, και κύριος σκοπός του είναι η διαχείριση των καυσαερίων του κινητήρα.
Εισάγοντας τον όρο «διαχείριση καυσαερίων» βλέπουμε πως το σύστημα εξαγωγής έχει να επιτελέσει κάμποσες βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι:
1. Να απομακρύνει τα καυσαέρια από το μηχανοστάσιο και από το όχημα.
2. Να περιορίζει το θόρυβο εξαγωγής του κινητήρα.
3. Να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, είτε από μόνο του, είτε ενσωματώνοντας διατάξεις, όπως λ.χ. ένα turbo.
4. Να φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Να ενσωματώνει τις διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (καταλύτες, φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων κ.λπ.).
Κάνε τακτικούς ελέγχους για χτυπήματα και σκουριά!
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα εξαγωγής καυσίμων:
• Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι.
• Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
• Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
• Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
• Όσον αφορά στην πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
• Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
• Ο σωλήνας της εξάτμισης μπορεί να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
3 εύκολοι τρόποι προστασίας της εξάτμισης!
- Φρόντισε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σου, ώστε να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σου να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάς ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνεις τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείς να βάλεις μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπάθησε.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Περιορισμός θορύβου, απομάκρυνση καυσαερίων και άλλα πλεονεκτήματα!
Κατά βάση, το σύστημα εξαγωγής απαρτίζεται από μεταλλικές κατασκευές, δηλαδή σωληνώσεις και λοιπά εξαρτήματα που θα δούμε στην πορεία, και κύριος σκοπός του είναι η διαχείριση των καυσαερίων του κινητήρα.
Εισάγοντας τον όρο «διαχείριση καυσαερίων» βλέπουμε πως το σύστημα εξαγωγής έχει να επιτελέσει κάμποσες βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι:
1. Να απομακρύνει τα καυσαέρια από το μηχανοστάσιο και από το όχημα.
2. Να περιορίζει το θόρυβο εξαγωγής του κινητήρα.
3. Να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, είτε από μόνο του, είτε ενσωματώνοντας διατάξεις, όπως λ.χ. ένα turbo.
4. Να φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Να ενσωματώνει τις διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (καταλύτες, φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων κ.λπ.).
Κάνε τακτικούς ελέγχους για χτυπήματα και σκουριά!
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα εξαγωγής καυσίμων:
• Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι.
• Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
• Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
• Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
• Όσον αφορά στην πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
• Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
• Ο σωλήνας της εξάτμισης μπορεί να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
3 εύκολοι τρόποι προστασίας της εξάτμισης!
- Φρόντισε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σου, ώστε να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σου να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάς ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνεις τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείς να βάλεις μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπάθησε.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου